رئیس اتحادیه صنفی فروش و خدمات انواع تلفن کاشان خبر داد:

افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت انواع تلفن همراه در طول یک هفته اخیر

رئیس اتحادیه صنفی فروش و خدمات انواع تلفن کاشان از افزایش قیمت ۳۰ تا ۴۰ درصدی انواع تلفن همراه در طول یک هفته اخیر خبر داد.

عباس صباغی در گفت و گو با پایگاه خبری اهل کاشانم با اشاره به اینکه قیمت گذاری گوشی در تهران و بر اساس قیمتهای شرکت های وارد کننده مشخص می شود، اظهار داشت: قیمت انواع تلفن همراه در بازار نسبت به حدود یک هفته پیش حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین علل این موضوع افزایش تقاضای مردم برای خرید تلفن همراه برای شرکت فرزندانشان در کلاسهای مجازی است، ابراز داشت: در حال حاضر حتی مثل قبل نیست که قیمت تلفن همراه بر مبنای دلار مشخص شود چراکه دلار هم اکنون حدود ۲۳ هزار تومان است ولی قیمت گوشی ها بر مبنای دلار ۳۳ هزار تومان عرضه و به فروش میرسد.

رئیس اتحادیه صنفی فروش و خدمات انواع تلفن کاشان با بیان اینکه این افزایش قیمت یک حباب است که هر لحظه امکان ترکیدن آن وجود دارد، تصریح کرد: گوشی تلفن همراه در حال حاضر در بازار است ولی تهران قیمت را روز به روز بالا میبرد به طوریکه ظهر به ظهر هر روز قیمت بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان و حتی بیشتر افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه بعد از شروع سال تحصیلی این افزایش قیمت شدت گرفته است، بیان داشت: احتمال دارد تا دو هفته آینده حتی این روال افزایش قیمت ادامه داشته باشد چراکه در بازار خرید و فروش می شود اما این روال افزایش قیمت هر لحظه ممکن است متوقف شود.

صباغی با اشاره به اینکه نهادهای نظارتی هیچگونه نظارتی در این بازار ندارند، یادآور شد: قیمت ها در تهران تعیین می شود و در تمامی ایران تقریبا به یک اندازه است.

وی با اشاره به اینکه همچون سابق امکان تهیه تلفن همراه از طریق قاچاق و خرید از بازارچه های مرزی نیست، ادامه داد: حال باید حتما تلفن همراه رجبستر گمرکی‌ شود و امکان قاچاق وجود ندارد ولی پیش از این موبایل ها از بازارچه مرزی تهیه میشد ولی الان که تهیه و توزیع تلفن همراه دست گمرک و دولت افتاده است واردات به صورت انحصاری دست یک تعداد شرکت خاص افتاده است.

رئیس اتحادیه صنفی فروش و خدمات انواع تلفن کاشان با بیان اینکه اگر کسی بخواهد تلفن همراه را از بازارچه مرزی تهیه کنو به صرفه نیست، گفت: برای این کار باید تلفن همراه رجیستر شود و با توجه به اینکه مسافرت ها به خارج از کشور بسیار پایین آمده است قیمت هر پاسپورت برای رجیستر موبایل حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و برای مثال یک گوشی حدود سه میلیونی با گمرکی و رجیستر حدود شش تا شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در می آید و از این لحاظ به صرفه نیست که گوشی از بازارچه مرزی تهیه شود.

وی افزود: با درنظر گرفتن این شرایط بهترین راه تهیه تلفن همراه از طریق شرکت های وارد کننده است که گارانتی شرکتی هم دارند که این موضوع سبب شده است تعیین قیمت تلفن های همراه هم به عبارتی در اختیار این شرکت ها قرار بگیرد


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *