• شناسه خبر : 6591

خانه تاریخی مقدم ‌کاشان برای چهارمین بار متوالی آسیب دید

گودبرداری غیراصولی توسط شهرداری کاشان برای احداث پارکینگ تجاری چارسو مجددا به بخشی از خانه تاریخی و ثبتی مقدم کاشان آسیب وارد کرد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، شب گذشته با گودبرداری غیراصولی توسط شهرداری کاشان متاسفانه برای چندمین بار قسمتی ازسرداب دست کن خانه تاریخی مقدم تخریب شد و در صورت ادامه این گودبرداری شاهد آسیب بیشتری به این بنا خواهیم بود.

ناصر طاهری، معاون اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان در یازدهم آذر ماه در گفتگو با خبرگزاری فارس یادآور شده بود هنوز طرح معماری در خصوص پروژه ساختمانی پارکینگ تجاری چارسو در خیابان باب‌الحوائج کاشان، از سوی میراث فرهنگی تایید نشده و به همین دلیل، طبق دستور قضایی و از نظر ما این پروژه متوقف است؛ مگر آنکه شهرداری بخواهد خلاف قانون و مخفیانه عملیات خود را ادامه دهد.

شایان ذکر است کسبه و شاغلین بازار کاشان در نامه ی به فرماندار این شهرستان خواستار جلوگیری از ساخت واحدهای تجاری و حجره های متعدد در پارکینگ تجاری چارسو توسط شهرداری کاشان شده اند  و آن را بر خلاف قوانین میراث فرهنگی و عاملی بر آسیب به اقتصاد بازار می دانند.

گفتنی است که در  یک‌سال گذشته به دلیل عملیات ساخت وساز  پارکینگ تجاری چارسو در خیابان باب الحوائج در مجاورت مجموعه تاریخی بازار توسط شهرداری کاشان خانه تاریخی و ارزشمند مقدم سه مرتبه تخریب و آسیب دیده بود و فعالان میراث فرهنگی و رسانه ها و بویژه پایگاه خبری اهل کاشانم با انتشار اخبار و  گزارش های از نبود فرآیندهای قانونی و کارشناسی در احداث این پروژه عمرانی به این موضوع پرداخته بود.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *