اعلام آمار ازدواج و طلاق در کاشان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار کاشان گفت: در سال گذشته در حالی که تعداد 2083 فقره ازدواج  در این شهرستان به ثبت شده تعداد 771 مورد طلاق نیز به وقوع پیوسته است.  

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، عباسعلی قپانی پور در نشست ستاد امور اجتماعی فرمانداری کاشان که با حضور معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور برگزار شد، افزود: آمار اردواج در سال‌های ۹۵ و 96 به ترتیب 2459 و 2340 مورد بوده است که در سال 95 تعداد 777 فقره طلاق و در سال 96 تعداد 733 فقره طلاق در کاشان به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: طلاق به عنوان یک آسیب اجتماعی کشور را رنج می دهد که وقوع طلاق در کاشان با پیشینه فرهنگی و مذهبی کمی برای این شهر سنگین است.

وی با بیان اینکه خانواده ها به مراکز مشاوره اطمینان داشته باشند، افزود: در قدیم در کاشان که یکی از شهرهای سنتی و مذهبی بوده با روش های کدخدامنشی و میانجیگپری اختلافات در خانواده ها را حل می کردند ولی امروزه مراجعه به مراکز مشاوره یکی از راه های کاهش آمار طلاق شناخته می شود.

وی با اشاره به اختصاص 25 هزار مترمربع زمین برای ساخت مرکز جامع توانمندسازی و صیانت اجتماعی در کاشان گفت: این زمین با همکاری دستگاه های اجرایی شهر به یک مرکز خیریه داده شد تا بعنوان اقدامی نمونه در کل کشور و سطح استان محسوب شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری کاشان در ادامه اظهار داشت: در این مرکز علاوه بر درمان و ترک اعتیاد معتادان شرایط مهارت آموزی، اشتغالزایی و درآمدزایی برای این افراد فراهم می شود.

قپانی پور در پایان با اشاره به جایگاه نخست شهرستان کاشان در ثبت انجیوهای مردمی در استان اصفهان گفت: در شهر 360 هزار نفری کاشان تاکنون 90 انجیو به ثبت رسیده در حالی که در شهر دو میلیون نفری اصفهان 157 انجیو داریم.


    جوان کاشانی
    (4) (2)

    جوان کاشانی

    تیر 26, 1398

    وقتی امثال اقای قپانی پور با توجه به بازنشسته شدن هنوز راضی به ترک میز خود نیستن و راه را برای سر کار رفتن جوانان باز نمیکنن نتیجه اش میشه افزایش بیکاری و بالطبع بالا رفتن آمار طلاق. مهمترین دلیل طلاق بیکاری هست ولی اقایان چسلیده به پست و مقام مثل ایشون فقط بلد هستند جلسه بگیرن و حرف بزنن اگه واقعا دلت بحال جوانان سوخته و نگران امار طلاق هستین با یک استعفا و جایگزین کردن نیروی تازه نفس یک نفر از امار بیکاران کاشان کم کن.

    (4) (1)

    تیر 28, 1398

    آقای قپانی بازنشست نشدن و ایشون حالا حالا درخدمت مردم شریف کاشان و شما هست. اگر یک نفر در کاشان به درد مردم رسیدگی می کند و یک کار بلد در فرمانداری هست ، کسی نیست جز حاج آقای قپانی پور ، و کاشان روی شصت این فرد خدوم و مردمی می چرخد. و این مطالب را هم افراد کینه توزی مثل شما ، از ترس انـــــــتـــــــخـــــــابــــــــــات مجلس ، و از دست دادن منافعتان ، لــــــــــجــــــــــن پراکنی می کنید.

    زهرا
    (1) (0)

    زهرا

    آبان 18, 1398

    میشه لطف کنید ایشان چند سالشان است و چرا فکر می کنید فقط ایشان در کاشان هستند که کار انجام میدهند یعنی در کاشان قحط الرجال است که ایشان میزشان را رها نمیکنند تا یک جوان تحصیل کرده بیاید سر کار

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *