• شناسه خبر : 17707

در اولین سالانه روز ملی سینما در کاشان:

پیشگامان سینمای سیار و سینماهای کاشان تجلیل شدند

همزمان با برگزاری اولین سالانه روز ملی سینما در کاشان با عنوان "سینماتوگراف" از پیشگامان و فعالان سینمای سیار و سینماهای کاشان تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، در دومین روز از اولین سالانه روز ملی سینما در کاشان از خانواده مرحوم «جواد سنگین باف»، مرحوم «ماشاالله شه پناهی»، و آقایان «رضا بهمنی»، «عبداله تجویدی»، از پیشگامان پخش فیلم توسط سینمای سیار که بعنوان پروژکشنیست (آپاراتچی) برای مردم منطقه کاشان فیلم نمایش می دادند با اهدا یادمان تجلیل به عمل آمد.

همچنین از خانواده مرحوم «امیر سینا»، مدیر سه سینمای قدیمی کاشان، «حسن دارمی زاده» آپاراتچی سینما بهمن، «سید احمد حسینی خالدی»،  مدیر فعلی مجتمع سینمای کاشان و «حسین ناظمی» مدیریت سرای عامری ها با اهدا یادمان اولین سالانه روز ملی سینما تجلیل به عمل آمد.

نشست معرفی و کاربرد دوربین های سوپر هشت در تولید فیلم توسط «امیر مقامی» و نشست و گفتگو با موضوع سینمای آزاد ایران توسط «محمود سودایی» از دیگر برنامه های دومین روز اولین سالانه روز ملی سینما در کاشان بود

برگزاری نمایشگاهی با نمایش بیش از 80 سند درباره تاریخ سینما و نمایش فیلم در منطقه کاشان برای نخستین بار و پخش فیلم سینمایی “گاو” با دستگاه آپارات 35 به روش قدیم از برنامه های اولین روز سالانه روز ملی سینما کاشان در خانه تاریخی عامری ها بود.

اولین سالانه روز ملی سینما کاشان به مدت دو روز در تاریخ ۲۱ و ۲۲ شهریور ماه به همت امیر مقامی مدیر مجموعه تاریخ فرهنگ عکاسی و فیلم کاشان برگزار شد.

در تقویم ملی ایران روز 21 شهریور به عنوان روز ملی سینما نامگذاری شده است.

.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *