• شناسه خبر : 2010

موسیقیدان نوجوان کاشانی:

بزرگترین رویایم همنوازی با استاد شجریان است

هنرمند نوجوان کاشانی و دارنده مقام نخست رشته تک نوازی تنبک جشنواره ملی موسیقی گفت: بزرگترین رویایم این است که به قدری ماهرانه موسیقی را بیاموزم تا بتوانم روزی در کنار استاد شجریان همنوازی کنم.

نگین نجابت در گفت و گو با پایگاه خبری اهل کاشانم بیان کرد: پس از کسب مقام نخست در رشته تک نوازی تنبک این جشنواره که معتبرترین جشنواره موسیقی ایران به حساب می آید، متولیان کانون های موسیقی کاشان استقبال چندانی از من نکردند و تنها برخی هنرمندان و دوستانم برای این موفقیت پیام تبریک فرستادند.

وی در ادامه افزود: نادیده گرفتن موفقیت های هنری متاسفانه برای اکثر نگین های کاشانی می افتد و اینگونه بی توجهی ها موجب دلسردی هنرمندان کاشان می شود.

نجابت در خصوص نحوه ورودش به عرصه موسیقی گفت: علاقه به موسیقی از چهار سالگی و به علت سنتور نوازی خواهرم و حمایت های فراوان خانواده در من شکل گرفت و از شش سالگی و به پیشنهاد خانواده شروع به آموختن تنبک کردم .

وی اضافه کرد: پس از گذشت سه سال به دلیل عدم پیشرفت چشمگیر جهت آموزش حرفه ای موسیقی کاشان را ترک کرد ه تا در اصفهان زیر نظر سیدجعفرمحمد قاضی عسگر آموزش موسیقی را فرا گیرم که این تصمیم با واکنش کادر آکادمی آموزشگاه موسیقی شهرم همراه شد.

نوازنده نوجوان کاشانی افزود: برای رفع دلخوری و به دلیل علاقه ای که به آکادمی داشتم اقدام به ثبت نام در ترم جدید ساز ملودیک آموزشگاه کاشان کردم و هزینه کامل را پرداخت کردم اما فردای همان روز تماس گرفتند و گفتند فورا یک شماره کارت بدهید تا هزینه پرداختی به شما برگردانده شود از پذیرش شما معذوریم.

نجابت یادآور شد: هرچند رفتارهای غیرحرفه ای موجب دلشکستگی من شد ولی جرقه ای بود که محکم تر ومصمم تر هدف اصلی خود را که آموزش حرفه ای موسیقی بود را بیرون از کاشان دنبال کنم که این تصمیم ها سکوی پرتاب من به سوی موفقیت های ببشتر شد.

نجابت با ابراز امیدواری مبنی بر رفع محدودیت های حضور بانوان در روی صحنه برای اجرای موسیقی در کاشان گفت: دوست دارم در آینده با همراهی خواهرم موسیقی را به صورت حرفه ای و تخصصی دنبال کنم.

گفتنی است سیزدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان با مشارکت اساتید موسیقی کشور توسط انجمن موسیقی ایران، با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر موسیقی و با همکاری بنیاد رودکی از تاریخ ۵ مرداد تا ۵ شهریورسال جاری برگزار شد که «نگین نجابت» موسیقدان نوجوان کاشانی موفق شد در بخش تک نوازی تنبک در رده سنی الف مشترکا با «باربد مشیدی» مقام نخست را کسب کند..

آیین تقدیر از برگزیدگان سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در سه شاخه «موسیقی دستگاهی»، «موسیقی کلاسیک» و « موسیقی نواحی» با حضور سیدعباس صالح وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان فرهنگی و هنری، هنرمندان و اصحاب رسانه در تالار وحدت برگزار گردید.

 


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *