از تعطیلی اورژانس مرکزی تا برون‌سپاری اورژانس گلابچی و ام‌ار‌آی/ کاهش هزینه‌ها به قیمت جان مردم

شاید الان زود باشد راجع به برون‌سپاری مراکز تصویربرداری بیمارستان نقوی و بهشتی حرفی زد و تحلیلی ارائه داد ولی سابقه و عملکرد مدیریت جدید دانشگاه علوم پزشکی نشان از آن دارد که دنبال کاهش هزینه‌ها، صرفه‌جویی و سودآوری حوزۀ سلامت، بهداشت و درمان منطقه کاشان و آران و بیدگل است.  

گفته می‌شود سیاست آقای دکتر کوروش ساکی، کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد است. گویا از حرف و حدیث افکار عمومی هم ابایی ندارد. به همین خاطر در اولین گام و بی‌محابا اورژانس مرکزی کاشان را به بهانه فرسودگی ساختمان تعطیل کرد و آب از آب تکان نخورد! سپس سراغ اورژانس گلابچی رفت تا آن را تعطیل کرده و هزینه‌ها را کاهش دهد ولی تا کنون امروز و فردا و تایید و تکذیب کرده تا وقت آن برسد! حرف‌شان هم مشخص است؛ می‌گویند چیزی به نام اورژانس خارج از بیمارستان در ساختار قانونی دانشگاه علوم پزشکی وجود ندارد؛ امروز تعطیل شود بهتر است به فردا برسد!

کوروش ساکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان

اکنون برای برون‌سپاری مراکز تصویربرداری بیمارستان نقوی و بهشتی دورخیز کرده‌اند تا آن را به بخش خصوصی واگذار کنند. معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی گفته این کار برای افزایش بهره‌وری، ارائه خدمات شبانه‌روزی، کاهش نوبت‌های 6-5 ماهۀ است تا انشاءالله رضایت‌ شهروندان منطقۀ کاشان به دست آید.

اگر نیت مدیران دانشگاه علوم پزشکی کاشان به دست آوردن رضایت شهروندان است که باید دست مریزاد، خداقوت و تبریک گفت. هرکس گامی برای رضایت مردم بردارد شایستۀ تقدیر و تشکر است ولی متأسفانه باید گفت اعتماد مردم تا اندازه‌ای از مسئولین و وعده‌های ایشان سلب شده و به همین خاطر به نگرانی‌ها دامن زده است و این پرسش اساسی را پیش روی مردم قرارداد که آیا به موازات کاهش هزینه‌ها، خدمات این مراکز بهتر خواهد شد یا باز مردم را بیش از گذشته نسبت به دولت و مسئولین بدبین خواهد کرد؟!

بخشی از بی‌اعتمادی مردم نسبت به دانشگاه علوم پزشکی ناشی از بی‌توجهی این دانشگاه به ابهامات و سوالاتی است که با مدیریت جدید در سطح جامعه مطرح شده و بی‌پاسخ مانده است. «به کارگیری همشهریان رئیس دانشگاه در پست‌های کلیدی»، «بی‌توجهی به شایسته‌سالاری در گزینش مدیران»، «دامن زدن به تقابل بخش دولتی و خصوص»، «ایجاد جنگ روانی بین بیمارستان بهشتی و یثربی» و «عدم استفاده از ظرفیت خیرین برای جبران خلأ اعتبارات دولتی» بخشی از مواردی است که مطرح شده و همچنان پاسخ درخور و شایسته‌ای نیافته است!

شهروندان فهیم کاشان تابع قانون و ساختارهای قانونی هستند. حتماً باور دارند ساختارها باید اصلاح شده و بهره‌وری مراکز خدماتی، سازمان‌ها و نهادها افزایش پیدا کند. بیت‌المال، مال مردم است و مسئولین امانت‌دار آن هستند و چه بسا مسئولیت سختی بر گردن ایشان نهاده شده است ولی با همۀ این احوال؛ مردم انتظار دارند سلامتِ بهداشت و درمان قربانی کاهش هزینه‌ها، صرفه‌جویی و اصلاح ساختار نشود!

@ahlekashanam


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *