• شناسه خبر : 1067

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور:

آمار مبتلایان به بیماری RP در کاشان بالاتر از استاندارد جهانی است

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: آمار مبتلایان به بیماری "RP" (رتینیت پیگمانتوزا) در شهرستان کاشان ده ها برابر بیشتر از استاندارد جهانی است.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، مجید رضازاده در نشست ستاد امور اجتماعی فرمانداری کاشان اظهار داشت: این عارضه نوعی بیماری ژنتیکی التهابات شبکیه چشم است که شاید علائم آن در کودکی قابل مشاهده نباشد ولی در سنین بالاتر مشخص می شود.

وی با بیان اینکه پیشگیری نکردن از این بیماری منجر به کم بینایی و نابینایی می شود، افزود: دلیل آمار بالای این بیماری در کاشان شاید ازدواج های فامیلی از قدیم الایام و درون قومیتی در این شهر باشد.

رضازاده تصریح کرد: برای پیشگیری از این بیماری امروز طرح غربالگری از افراد کم بینا و نابینا کاشان آغاز شده و در سراسر کشور این طرح اجرا خواهد شد تا کسانی که با این اختلال مواجه هستند به مراکز مشاوره و آزمایشگاه های ژنتیکی معرفی شوند.

وی با اشاره به نقش مهم مشارکت های اجتماعی در کاهش آسیب ها در جامعه گفت: شاه کلید پیشگیری در آسیب ها،باهم بودن است و شهرستان کاشان از گذشته دارای سنت های حسنه خیل جمعی بوده است که باید برای احیا این سرمایه های اجتماعی اقدام کرد.

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور در ادامه افزود: مشارکت ها می تواند به عنوان یک هدف یا وسیله در پیشگیری آسیب های اجتماعی کمک کند و کاشان می تواند از ظریف سرمایه های خود در این حوزه استفاده بهینه کند.

رضازاده خاطرنشان کرد: ایران در زمان انقلاب و جنگ تجملی یا اتکا بر سرمایه های اجتماعی خود موفق شد ولی الان این باهم بودن ها کم شده و مسوولین از مردم و بالعکس مردم زا مسوولین و مردم از مردم فاصله گرفته اند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *