• شناسه خبر : 6857

منتظر دستور قضایی برای پارکینگ چارسو کاشان هستیم

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: منتظر دستور قضایی هستیم تا ببینیم چه تصمیمی درباره پارکینگ و سرای تجاری چارسو گرفته می شود.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، ناصر طاهری در جمع خبرنگاران کاشانی افزود: بخاطر  اتفاقاتی و ابهاماتی که در زمینه  احداث چارسو رخ داد و احتمال آسیب بر اثر تاریخی مجاورش بود از طریق مراجع قضایی پیگیر هستیم.

طاهری تصریح کرد: پیگیری قضایی درباره عملیات اجرایی چارسو هم از طریق میراث فرهنگی اصفهان و هم در کاشان انجام‌شده است.

گفتنی  است ناصر طاهری، معاون اداره‌کل میراث فرهنگی استان   در آذر ماه سال گذشته در گفتگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: هنوز طرح معماری در خصوص پروژه ساختمانی خیابان باب‌الحوائج کاشان، از سوی میراث فرهنگی تایید نشده و به همین دلیل طبق دستور قضایی و از نظر ما این پروژه متوقف است؛ مگر آنکه شهرداری بخواهد خلاف قانون و مخفیانه عملیات خود را ادامه دهد.

شایان ذکر است “فریدون الهیاری” مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان در نامه ای در تاریخ 8 خرداد به دادستان کاشان مجددا پس از هشت ماه خواستار توقف عملیات عمرانی پارکینگ تجاری چارسو در خیابان باب الحوائج بدلیل عدم‌طی کردن فرآیندهای قانونی برای تایید نقشه های معماری و اجرایی توسط شهرداری شده بود.

پارکینگ طبقاتی و سرای تجاری چارسو در حریم دو خانه ثبتی “مقدم” و “وثقی” و مجموعه بازار تاریخی کاشان در حال احداث می باشد و با وجود مکاتبات اداری و دستور قضایی برای توقف عملیات اجرایی، شهرداری کاشان از تاریخ 24 خرداد بخش دوم عملیات اجرایی این پروژه را آغاز کرد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *