• شناسه خبر : 3961

کاشان آلوده ترین شهر استان اصفهان

شاخص‌ های کیفیت هوای کاشان برای چهارمین روز متوالی برای گروه‌های حساس در وضعیت ناسالم و نارنجی قرار گرفت تا به عنوان آلوده ترین شهر استان شناخته شود.

 

آلودگی هوای کاشان

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، وضعیت کیفی هوای شهر کاشان در ایستگاه‌های مراقبت دائم برحسب شاخص کیفی هوا (AQI) در نهم آذر همچنان برای گروه‌های حساس ناسالم است تا این شهرستان برای چهارمین روز متوالی خود در وضعیت نارنجی قرار بگیرد.

شاخص کیفی هوا (AQI) شهرستان کاشان بر اساس آمار پرتال اداره کل محیط زیست اصفهان در حالی از ۲۴ ساعته منتهی به ساعت ۷ امروز نهم آذرماه روی عدد 112 قرارد دارد که احتمال دارد این شاخص در ساعات آینده افزایش یابد تا احتمال تعطیلی مقاطع تحصیلی با ادامه این روند طی فردا  وجود داشته باشد.

بر اساس آمار پرتال اداره کل استان محیط زیست استان اصفهان با اینکه کاشان آلوده ترین شهر استان است و در وضعیت ناسالم  قرار دارد ولی مدارسش باز بود ولی وضعیت هوای شهرهای نجف آباد، مبارکه، شاهین شهر، سجزی که در وضعیت هوای سالم قرار دارند مانند روز چهارشنبه با تعطیلی مدارس مواجه بود.

گفتنی است بنابر اطلاعیه روابط عمومی آموزش و پرروش استان اصفهان تمامی مهدهای کودک و مقاطع تحصیلی پیش‌دبستانی، دبستان نواحی شش‌گانه شهر اصفهان و مناطق آموزش و پرورش زرین‌شهر، فولادشهر، باغ‌بهادران، خمینی‌شهر، نجف‌آباد، شاهین‌شهر، فلاورجان، پیربکران، برخوار، مبارکه و سجزی، امروز (شنبه) تعطیل بود ولی مدارس شهر کاشان در تمام مقاطع برگزار شد.

گروه های حساس شامل کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و ریوی و زنان باردار است. این اقشار جامعه همزمان با افزایش غلظت آلاینده ها بیش از سایر دیگران در معرض خطرات جبران ناپذیر هستند.

شایان ذکر است، شاخص کیفی هوا (A Q I )یا شاخص آلودگی هوا (P S I) معیاریست که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن- دی اکسیدگوگرد- ترکيبات نيتروژن دار- ازون  و ذرات معلق (ذرات کوچکتر از ۱۰ ميكرو متر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرو متر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف می باشند را تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف مطابق با جدول فوق نمایش مي دهد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.


    محمد
    (1) (1)

    محمد

    نوامبر 30, 2019

    آقا مشکل چیه که تعطیل نمیکنن؟ حتما باید بچه های مردم مریض بشن ؟؟؟ باید یه سری رو بفرستن بیمارستان تا بفهمن باید تعطیل کنند؟

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *