• شناسه خبر : 19142

شورایی که همچنان مشکلات و اولویت‌های کاشان را نادیده می‌گیرد!

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم وقتی که در آغاز سال جدید پس از تعطیلات نوروز، رسانه اهل کاشانم در یادداشتی با عنوان «شورایی که اولویت شهر و‌ شهروندان را نادیده می گیرد» نسبت به بی توجهی به مشکلات مردم و چالش های شهر هشدار داد، با واکنش تند علی هاشمی طاهری رئیس شورا مواجه شد و وی خواستار برخورد نهادهای نظارتی با این رسانه شد.

فراخواندن مدیر مسئول اهل کاشانم و صحبت با وی توسط یک‌ نهاد نظارتی پس از درخواست غیرمعقول رئیس شورا از نکات تلخ در رابطه با آزادی بیان رسانه در شهر بود ولی با گذشت دو ماه از سال، بررسی صورتجلسه های شورا و اخبار منتشر شده از شورا تاییدی بر مطلب اهل کاشانم بود مبنی بر اینکه شورا اولویت شهر و‌ شهروندان را نادیده می گیرد. 

مسئولانی که پس از یادداشت انتقادی پایگاه خبری اهل کاشانم، از نهادهای نظارتی خواستار احضار مسئول رسانه شدند چرا به این مساله توجه ندارند که شورا دو ماه در جنگ قدرت گرفتار شده و موضوع جلساتش در راستای خاتمه فعالیت شهرداری است که خود انتخاب کرده اند؟

در سال‌جاری تاکنون شورای شهر شش جلسه رسمی که دو مورد آن فوق العاده بوده برگزار کرده است که به جز جلسه صد و‌ نوزدهم‌ که با موضوع تقدیر از زحمات آمران معروف و ناهیان از منکر در ایام نوروز بوده، در بقیه پنج جلسه موضوع در رابطه با خاتمه فعالیت کاشان صورتجلسه یا به صورت مجزا یا همراه با دیگر موضوعات شده است!

قانون گذار برای تصمیم گیری شورا برای تغییر شهردار کاشان همه چیز را مشخص کرده است اما اینکه دو ماه از سال تمام فکر و‌ تمرکز شورای شهر برای تغییر شهردار و گرفتن جلسات پنهانی و حتی تعطیلی هفتگی جلسات شورا بدون‌ دلیل باشد خود تاییدی است بر اینکه پیگیری مطالبات مردم و مشکلات شهر جزو اولویت هایشان نیست.

حال از ارگان های نظارتی باید پرسیده شود آیا این شورای شهر می تواند با این عملکرد به وظایف خود در راستای صیانت از حقوق شهر و شهروندان عمل کند؟ یا با توجه به صحبت عضو شورایی که در فایل صوتی لو رفته در توهینی آشکار به مردم می‌گوید «تا مردم در تعطیلات سرشان گرم است شهردار را برکنار کنیم» می تواند اصلا دغدغه شهر و شهروندان و صلاحیت نماینده مردم در پارلمان شهری را داشته باشد؟

دو ماه از سال جدید رفت، دو‌ ماه پایانی سال هم که برای بررسی بودجه خواهد بود، در صورت تغییر شهردار که با توجه به اتفاقات اخیر قابل پیش بینی است حداقل دو ماه هم برای تعیین شهردار جدید سپری خواهد شد تا عملا نیمی از یک سال موضوعات و مشکلات مردم بویژه محلاتی که نماینده ای در شورا ندارند نادیده گرفته شود.

امیدواریم نهاد های نظارتی هم عملکرد و صحبت های شورای شهر را رصد کنند و تذکرات لازم را به آنها بدهند و اجازه ندهند چون‌ تریبون و مسئولیت در دوره مدیریت یکدست کاشان دارند خودشان را مبرا از هر خطایی بدانند و هر موقع بخواهند با منتقدان عملکرد خود برخورد کرده و آنها را راهی نهادهای نظارتی کنند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *