• شناسه خبر : 18354

دبیرخانه جایزه استاد حسن عاطفی تشکیل می شود

دبیرخانه دائمی برگزاری جایزه استاد حسن عاطفی در حوزه پژوهش‌های کاشان‌شناسی تشکیل می شود.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم ،معاون اداره میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان از برگزاری جایزه استاد حسن عاطفی در حوزه پژوهش‌های کاشان‌شناسی و تشکیل دبیرخانه دائمی این رویداد خبر داد و افزود: کار این دبیرخانه بررسی آثار پژوهشی حوزه‌های مختلف کاشان‌شناسی در طول یک سال، ارزیابی فعالیت کاشان‌پژوهان و تجلیل از مقام علمی پژوهش‌گران و استاد عاطفی در طول هر دوره خواهد بود.

عباس تراب زاده در ادامه اظهار کرد: هدف از برگزاری این جایزه، شناسایی و معرفی منطقه فرهنگی کاشان، بررسی نیازهای پژوهشی در حوزه‌های مختلف کاشان‌پژوهی و تشویق پژوهش‌گران است و امیدواریم با برگزاری سالانه این جایزه‌، شاهد رشد کیفی و کمی پژوهش‌ها در حوزه کاشان‌شناسی باشیم.

وی افزود: در گستره منطقه فرهنگی کاشان و تنوع موضوعی حوزه‌های پژوهشی در این منطقه، لزوم برگزاری جایزه کاشان‌شناسی به‌صورت سالانه ضروری است و جایزه استاد حسن عاطفی با موضوع ‌پژوهشهای کاشان شناسی و تشکیل دبیرخانه دائمی این جایزه با موافقت استاد عاطفی و خانواده وی اجرا می‌شود.

وی در ادامه گفت: داوران این جایزه، هر سال، آثاری در حوزه های کتاب، مقاله، روایات شفاهی و پژوهش‌های دانش‌آموزی را بررسی کرده و در خرداد ماه، همزمان با سالروز تولد استاد عاطفی در مراسمی، برگزیدگان معرفی و تجلیل خواهند شد. 

تراب زاده تصریح کرد: محل دبیرخانه این جایزه در خانه تاریخی آیت‌الله غروی و مرکز کتابخانه کاشان‌شناسی خواهد بود و امیدواریم با ثبت این خانه به عنوان محل دیدارهای پژوهشگران تاریخ و فرهنگ با استاد عاطفی، در فهرست آثار ملی، گام ارزشمندی در حفظ و شناخت منطقه فرهنگی کاشان برداریم.

معاون اداره میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان گفت: داوران و اعضای دبیرخانه جایزه استاد عاطفی، متشکل از افراد حقیقی و حقوقی مربوط است که پس از مشورت و بررسی‌های لازم اعلام و کار خود را شروع خواهند کرد. 

تراب زاده خاطرنشان کرد: استاد حسن‌ عاطفی یکی از برجسته ترین محققان حوزه کاشان پژوهی است که با هفت دهه تلاش در حوزه‌های تالیف، پژوهش و تدریس آثار برجسته مکتوب، بیش از 30 عنوان از خود به یادگار گذاشته است و مورد وثوق و اعتماد ایران شناسان برجسته‌ای چون ایرج افشار بوده است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *