• شناسه خبر : 1272

طرح شهرک صنعتی سوم کاشان بعد از 26 سال مجددا تصویب شد

طرح شهرک صنعتی سوم کاشان و ناحیه صنعتی ماهیان زینتی با تصویب در کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان اصفهان قابلیت اجرایی پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، فرماندار کاشان در حاشیه جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به فعالیت بیش از ۱۰ شهرک صنعتی در این شهرستان اظهار داشت: طرح ساخت شهرک صنعتی سوم کاشان که سال ۱۳۷۲ برای نخستین‌بار به تصویب هیات وزیران رسیده بود، پس از ۲۶ سال دوباره در دستور کار قرار گرفت.

علی اکبر مرتضایی با اشاره به پیگیری های فشرده و همکاری های ویژه مسوولین استانی در ماه های گذشته افزود: با نظر مساعد استاندار اصفهان برای نخستین بار کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان اصفهان در کاشان تشکیل جلسه داد و طرح شهرک سوم صنعتی پس از چندین مرحله رفع نواقص، مجدد در این کارگروه مطرح و بعد از گذر ربع قرن به اتفاق آراء به تصویب رسید.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به موقعیت مکانی این شهرک در ۱۵۰هکتار اراضی جنب آزادراه کاشان-قم، قبل از خزاق و از طرفی اختصاص آن به صنایع دانش بنیان، پیش بینی می شود از جذابیت و کشش لازم برای سرمایه گذاری و استقرار صنایع برخوردار باشد.

مرتضایی از اداره این شهرک تحت نظارت شرکت شهرک ها به عنوان مزیت دیگر شهرک سوم یاد کرد و گفت: با توجه به مسوولیت شرکت شهرک های صنعتی در تامین زیرساخت ها و فرآیند آماده سازی, عملیات اجرایی به سرعت آغاز خواهد شد و در آینده نزدیک نقش موثر آن در رونق تولید و افزایش میزان اشتغال متخصصین، درمنطقه کاشان را شاهد خواهیم بود.

طرح شهرک ماهیان زینتی کاشان مصوب شد

فرماندار ویژه کاشان در ادامه از تصویب طرح شهرک ماهیان زینتی کاشان در کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان اصفهان خبر داد و گفت: پرورش و تکثیر ماهیان زینتی صنعتی نوپاست که در بخش کشاورزی تعریف می شود و می تواند با ایجاد جاذبه های گردشگری همراه باشد.

مرتضایی از منطقه راوند کاشان به عنوان اولین نقاط توسعه این صنعت در ایران و قطب تولید و تکثیر ماهیان زینتی کشور نام برد و افزود: بیش از یک هزار و ۲۰۰ خانوار در قالب حدود ۶۰۰ کارگاه بزرگ و کوچک در این زمینه فعالیت دارند و بخش افراد نیز به صورت غیر رسمی در منازل و باغ های شهرستان کاشان به صورت پراکنده به این حرفه مشغول می باشند که با تولید حدود۴۰ میلیون قطعه ماهی زینتی ضمن تامین بخشی از نیازهای بازار داخلی نیم نگاهی به صادرات نیز دارند.

وی ضمن اشاره به میزان درآمد و اشتغال زایی و همچنین پتانسیل های منطقه در تولید و تکثیر ماهیان زینتی گفت: برای ساماندهی واحدهای پراکنده و گاها غیر رسمی و بدون مجوز طرح ایجاد شهرک ماهیان زینتی از سال ۸۶ کلید خورده است و از آن زمان تاکنون برای استقرار این شهرک پیگیری های گسترده ای در سطح شهرستان و استان و حتی کشور به عمل آمده است.

مرتضایی، افزایش راندمان تولید، کنترل و نظارت بر تولید و تکثیر، ایجاد مرکزتحقیقاتی، افزایش جذابیت برای سرمایه گذار بخش خصوصی حمایت از شاغل وابسته شامل تولید غذا، وسایل بسته بندی، حمل و نقل و تولید آکواریوم و همچنین ایجاد جاذبه های گردشگری را از مزیت های شهرک ماهیان زینتی برشمرد و گفت: طرح شهرک صنعتی ماهیان زینتی بعد از یک دهه در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان اصفهان مطرح و مصوب شد.

فرماندار کاشان در ادامه تصریح کرد: پس از ابلاغ این مصوبه به جهاد کشاورزی ۵۰ هکتار از اراضی جانمایی شده جنب آزاد راه کاشان-قم آغاز عملیات اجرایی در اختیار شرکت شهرک های صنعتی قرار خواهد گرفت.

مرتضایی در پایان ابراز امیدواری کرد عملیات اجرایی دو پروژه شهرک صنعتی سوم و ناحیه ماهیان زینتی کاشان در هفته دولت در سالجاری اغاز شود.

شایان ذکر است شهرستان کاشان با برخورداری از ۲ شهرک و چهار ناحیه صنعتی به مساحت یکهزار و ۵۰۰ هکتار با افزون‌بر یکهزار و ۲۰۰ واحد صنعتی فعال در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *