• شناسه خبر : 10755

مجوز کارخانه سرب در نزدیکی منطقه کاشان با چه توجیهی صادر می‌شود؟

فعال اجتماعی فرهنگی کاشان و عضو شورای اسلامی شهر مشکات احداث کارخانه سرب و روی در بخش مرکزی کاشان را مانع توسعه منطقه دانست و از شوراهای اسلامی شهر و روستا در این منطقه خواست با ایجاد کارگروه مشترک این موضوع را پیگیری کنند.

شهناز پرکاس در گفتگو با پایگاه خبری اهل کاشانم اظهار داشت: نفس ایجاد این کارخانه در منطقه، از هم‌اکنون نگرانی‌های زیادی را بین صاحبان صنایع و مردم ایجاد کرده و طبیعتا صنایع پاک دیگر هم از این پس، نسبت به حضور در این منطقه تامل بیشتری خواهند داشت.

وی افزود: کشاورزی و دامپروری شغل اکثر مردم طاهرآباد، خزاق، علی آباد، محمدآباد، یزدل، سفیدشهر، سن سن، آبشیرین و مشکات است و مسئولان، به جای مجوز کارخانه سرب و روی، باید صنایعی را به این منطقه هدایت می کند که بتواند بر شغل و زندگی مردم منطقه تاثیر مثبت داشته باشد.

پرکاس با ابراز تاسف و تعجب از تصمیم برای احداث کارخانه سرب در نزدیکی ناحیه صنعتی بهارستان گفت: حقیقتا امروز این سوال برای بخش زیادی از مردم ما مطرح است که با چه توجیهی می توان پذیرفت که در کنار بزرگترین قطب تولید لبنیات منطقه و در نزدیکی شهرها و روستاهای دو شهرستان مجوز چنین کارخانه ای صادر شود؟


عضو شورای اسلامی شهر مشکات با اشاره به چالش های اجتماعی و محیط زیستی جوشقان تصریح کرد: در شهرستانی که چنین تجربه تلخی وجود دارد، مسئولان باید دقت بیشتری داشته باشند تا مبادا تجربه مشابهی تکرار شود.

پرکاس در پایان از امام جمعه، نماینده مردم کاشان در مجلس و فرماندار این شهرستان خواست با ورود به موقع بر این مساله نگرانی مردم را مرتفع کنند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *