یک ایستگاه‎ آتش‌نشانی در میدان آب کاشان احداث می‌شود

شهردار کاشان از آغاز عملیات احداث ایستگاه آتش‌نشانی با عنوان «آب و آتش» در ابتدای بلوار شهید تابنده جنب میدان آب خبر داد.

به گزارش اهل کاشانم، کیومرث محمدپور بیان کرد: به منظور خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان و کاهش زمان رسیدن به محل حوادث و حرائق و نزدیک شدن به مدت زمان استاندارد جهانی، سومین ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهر در این دوره احداث می‎شود.

وی مساحت این پروژه را 313 متر مربع شامل آشیانه و ساختمان اداری ذکر و تصریح کرد: زیربنای کل پروژه 485 متر مربع و به صورت اسکلت بتنی با اعتباری حدود 134 میلیارد ریال است.

شهردار کاشان با اشاره به ضرورت توزیع متوازن ایستگاه های آتش نشانی استاندارد، خاطرنشان کرد: بر اساس استانداردها باید در شهرها به ازای هر 50 هزار نفر جمعیت، یک ایستگاه آتش‌نشانی جانمایی و احداث شود که با گسترش شهرنشینی، بلندمرتبه سازی ها ومحدودیت های خدمت رسانی در بافت تاریخی، کاشان نیازمند ایستگاه های عملیاتی آتش نشانی استاندارد است.

وی افزود: با توجه به بار ترافیکی و فاصله زیاد ایستگاه های آتش نشانی با مرکز شهر، بر اساس استاندارد باید فاصله ایستگاه های آتش نشانی با یکدیگر حدود سه کیلومتر باشد تا تیم های اعزامی در حوادث وحرایق زمان طلایی سه تا پنج دقیقه را برای رسیدن هرچه سریع تر به مکان حادثه از دست ندهند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *