• شناسه خبر : 19084

حیدریان، عضو شورای شهر کاشان:

چرا شورا بعد از 20 ماه یاد عدم سکونت خانواده شهردار افتاده است؟

عضو شورای شهر کاشان گفت: اعضای شورا این سوال را از خود بپرسند چرا در مدت ۲۰ ماه هیچ‌ تذکر شفاهی یا کتبی به شهردار مبنی بر عدم‌ سکونت خانواده اش در کاشان نداده اند؟

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، حسین‌حیدریان در صدو‌ بیست و‌دومین نشست رسمی شورای شهر کاشان با موضوع احراز شرایط تصدی شهردار بعنوان مخالف پایان خاتمه فعالیت شهردار اظهار داشت:  طبق ماده ۸۰ که درباره انتخاب شهردار زوده و کاملا شفاف و واضح و بدون ابهام است اولین و مهمترین کار شورای شهر باید شهرداری انتخاب کند که واجد شرایط احراز این سمت باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: این شرایط هم در سال ۹۷ ابلاغ شده و روزی که حسن بخشنده امنیه را بعنوان شهردار کاشان انتخاب کردیم شرایط احراز را در ایشان دیده و به وزیر کشور معرفی کردیم.

وی افزود: قانون گذار هم پیش بینی کرده که شهردار مکلف است و باید بعد از یک ماه در آن شهر اسکان داشته باشد و تعریف آن هم این است که بچه ها و همسرش در همان شهر مشغول به تحصیل و سکونت داشته باشد حال شورا از خود بپرسد چرا بعد ۲۰ ماه به یاد این موضوع افتاده است؟

عضو شورای کاشان گفت: همه اعضا در مدت ۲۰ ماه می دانستند که فرزندان و همسر شهردار در کاشان حضور ندارند و در اسفند سال گذشته که نامه ماده 3 احراز شرایط تصدی سمت شهردار توسط استانداری ابلاغ شد پی بردیم که ماده ۵ هم دارد و خواستیم خیلی محترمانه با شهردار قطع همکاری کنیم.

حیدریان  تصریح کرد: در فروردین امسال بر اساس ماده ۵ ، هر ۹ عضو‌ شورا نامه ای امضا کردیم و از شهردار خواستیم وضعیت اسکان‌خانواده خود را بر اساس ماده ۵ مشخص کند، که ایشان جواب دادند.

وی افزود:  شهردار کاشان به این نامه تمکین کرده و هیچ‌ استنکافی هم‌ از شورا نداشته است فقط درخواست کرده چون فرزندانش در مدرسه سمپاد در تهران درس می خوانند و با توجه به پایان سال تحصیلی دو ماه دیگر این کار انجام خواهد شد و الان نیز مقدمات اسکان خانواده خود را انجام می دهند.

حیدریان با بیان اینکه نامه شهردار کاشان در رابطه با  قانع شدن اعضا به رای بگذاریم. گفت: قانون گذار در این زمینه همه چی را مشخص کرده و بعد از رای‌گیری مصوبات و مستندات را به کمیته تطبیق فرمانداری و سپس استانداری  و‌زارت کشور ارسال کنید و در صورتی که مصوبه شورا برای آنها قانع کننده بود فعالیت شهردار خاتمه می یابد و طبق قانون سرپرست و‌ گزینه جدید معرفی خواهند شد.

وی گفت: اینکه هفته ای دو یا سه روز شهردار در کاشان نیست موضوع درستی است ولی خود شورا به دانشگاه تهران نامه زده که با حفظ جایگاه آموزشی و پژوهشی با ماموریت شهردار موافقت شود و چون شهردار حقوق بگیر دانشگاه بوده باید دو سه روز آنجا باشد و  این نامه نگاری هم تخلف قانونی نداشته است.

این‌ عضو‌ شورا با اشاره به اینکه اگر روز اول انتخاب شهردار یا سال گذشته درباره این مورد تصمیم گیری می شد شهردار باید تمکین می کرد، گفت: قانون گذار موضوع اسکان شهردار را اختیار شورا قرار داده است و همین الان هم شهرداران اطراف کاشان مانند قمصر، نیاسر و‌ نوش آباد و قم و شاهین شهر خانواده اش در آن شهر ساکن نیستند.

حیدریان با بیان اینکه با توجه به مجوز شورا مبنی بر حضور شهردار در دانشگاه تهران و تمکین شهردار مبنی بر اسکان خانواده اش در کاشان من از نامه ایشان قانع شدم و مخالف پایان فعالیت شهردار هستم


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *