ادعای جالب نماینده بروجرد در مجلس:

چون در کاشان خانه بروجردی را داریم باید با این شهر خواهرخوانده شویم!

نماینده بروجرد در مجلس خواستار خواهرخواندگی دو شهر کاشان و بروجرد شد و یکی از دلایل آن را خانه بروجردی در کاشان عنوان کرد!

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، فاطمه مقصودی، نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه در حاشیه معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از خانه مصری بروجرد اعلام کرد: « وزارتخانه میراث فرهنگی باید خواهرخواندگی بروجرد با کاشان را پیگیری کند چون شباهت‌های فرهنگی زیادی بین این دو شهر وجود دارد و در شهر کاشان خانه بروجردی‌ها را داریم».

نماینده بروجرد در مجلس در حالی به اشتباه خانه بروجردی کاشان را به نام این شهر معرفی می کند که دلیل نامگذاری این خانه منحصربفرد و با ارزش که نماد کاشان هم ‌معرفی می شود تنها به دلیل تجارت مالک این خانه «سید حسن نطنزی» با تاجران شهر بروجرد عنوان شده است .

گفتنی است در سال 96 علاالدین بروجردی نماینده بروجرد خانه بروجردی کاشان را نمونه ای از آثار بروجرد معرفی کرده بود و شهرت ملی خانه بروجردی‌های مقیم کاشان را نمونه‌ای از آثار فاخر معماری معماران شهرستان بروجرد درگذشته بیان کرده بود.

خانه بروجردی کاشان در تاریخ 13 خرداد سال 1353 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است و در حالی به عنوان زیباترین و منحصربفردترین خانه تاریخی ایران مشهور است که در چند سال اخیر صدور مجوزهای غیرقانونی ساخت وساز در حریم آن و عدم اجرای ضوابط بافت تاریخی به عرصه و حریم این اثر تاریخی آسیب های فراوانی زده است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *