• شناسه خبر : 2674

کاشان، خاستگاه کشور نپال است

نماینده کشور نپال با ارایه مقاله‌ای در زمینه گفت‌وگوی بین فرهنگی و بین ادیانی گفت: کشور نپال مشابهت‌هایی با شهر کاشان در ایران و کشمیر هند دارد که ما معتقد هستیم خاستگاه ما شهر کاشان بوده است.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم و به نقل از ایسنا، دبندرابهاتارای در دومین نشست کارشناسی کنفرانس گفت‌وگوی بین ادیان و گفت‌وگوی بین فرهنگی در مسیر جاده ابریشم در همدان اظهار کرد: نمادهای دینی جایگاه مهمی در انتقال فرهنگ‌ها دارد.

وی با اشاره به جایگاه دین مسیحت و اسلام در جهان افزود: علاوه بر اسلام و مسیحیت، بوادییسم نیز در اشاعه دین در امتداد جاده ابریشم نقش به‌سزایی داشته است.

بهاتارای در بخش دیگری از مقاله خود به نقش مرگ در ادیان مختلف پرداخت و گفت: احترام به نیاکان در همه ادیان خصلتی ستودنی است و مرگ و تولد همواره در همه ادیان وجود دارد.

وی تصریح کرد: معماران معابد در ادیان مختلف بر اساس سنت‌ها معابد را طراحی کرده‌اند که از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند و معماری مغولی در ساخت معابد از قرن هیجدهم به بعد پیشرفت خوبی داشته است.

نماینده کشور نپال در بخش دیگر به دو مولفه آب و آتش اشاره کرد و افزود: مفهوم بهشت و جهنم در اکثر ادیان مشترک است.

بهاتارای خاطرنشان کرد: جالب است کشور نپال مشابهت‌هایی با شهر کاشان در ایران و کشمیر هند دارد که ما معتقد هستیم خاستگاه ما شهر کاشان بوده است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *