• شناسه خبر : 1179

رئیس اداره بهزیستی کاشان مطرح کرد:

پنج هزار معلول در کاشان شناسایی شده اند/ دادگستری میانجیگری در طلاق را به بهزیستی واگذار کند

رئیس اداره بهزیستی کاشان با بیان اینکه 10 درصد هر جامعه دارای معلولیت هستند، گفت: تاکنون پنج هزار معلول در گروه های مختلف در سطح شهرستان شناسایی شده اند.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، ام البنبن متقی نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بهزیستی افزود: 736 معلول اعصاب و روان مزمن، 630 نفر در شنوایی، 1540 نفر جسمی و حرکتی، 600 نفر بینایی، 1182 نفر معلول ذهنی، 124 نفر قطع نخاعی و 200 سالمند معلول تحت پوشش اداره بهزیستی کاشان هستند.

وی با بیان اینکه در سازمان بهزیستی 167 نوع خدمت از جنین تا سالمندی ارائه می شود، اظهار داشت: اداره بهزیستی کاشان در سه بخش تخصصی شامل توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری و دو بخش عمومی شامل معاونت پشتیبانی و معاونت مشارکت های مردمی فعالیت می کند.

وی با اشاره به تحت پوشش 591 خانم سرپرست خانوار در اداره بهزیستی کاشان تصریح کرد: در دو خانه کودک و نوجوان تحت پوشش بهزیستی و یک خانه متعلق به بخش خصوصی در مجموع 35 نفر نگهداری می شوند.

وی  خاطرنشان کرد: در سالجاری تاکنون پنج میلیارد و 800 میلیون تومان کمک نقدی و غیرنقدی به مددجویان اداره بهزیستی کاشان اهدا شده است که بیشتر این کمک ها به صورت غیر نقدی به صورت کالاهای اساسی است.

متقی نژاد با اشاره به پرداخت یک میلیارد و 326 میلیون تومان در کمک هزینه تهیه ی ساخت مسکن در سال گذشته گفت: با شناسایی 85 خانوار دارای دو معلول و انعقاد قرارداد با انجمن خیرین مسکن ساز 41 واحد مسکن تحویل داده شد و 10 واحد دیگر برای واگذاری در سالجاری در حال آماده شدن است.

رئیس اداره بهزیستی کاشان با اشاره به پنج مرکز اقامتی میان مدت (کمپ) ترک اعتیاد در کاشان اظهار داشت: از این تعداد چهار مرکز برای آقایان و یک مرکز برای بانوان است که هم اکنون به 250 نفر خدمات سم زدایی برای ترک اعتیاد داده می شود.

متقی نژاد درباره مناسب سازی ادارات کاشان برای معلولان گفت: در بازدیدی که  از ۶۲ دستگاه صورت گرفته که ۲۱ مورد دارای ورودی مناسب، ۲۸ مورد دارای آسانسور، سه مورد سرویس بهداشتی ویژه معلولان و توانخواهان و ۲۰ مورد رمپ‌های ورودی داشته اند.

وی در مورد اعلام نظر سازمان آتش نشانی کاشان در مورد فقر ایمنی در 64 درصد مهدکودک های اداره بهزیستی گفت: ماموران این سازمان در بازدیدی که از 29 مهدکودک تحت پوشش این اداره داشته اند نظرات خود را در راستای رعایت ایمنی بر اساس آیتم های خود اعلام کرده است.

متقی نژاد افزود: آیتم های مهدکودک ها بر اساس دستورالعمل های حوزه بهداشت و اداره بهزیستی صادر می شود تا بتوانند با رعایت آن مجوزات لازم را برای پروانه فعالیت دریافت کنند. ولی کلاس های آموزشی برای مدیران مهدکودک ها در راستای افزایش ایمنی توسط پرسنل آتش نشانی برگزار شده است.

دادگستری میانجیگری در پرونده های طلاق را به بهزیستی واگذار کند

رئیس اداره بهزیستی کاشان با بیان اینکه پرونده های طلاق در مرحله آخر به مشاور ارجاع داده  می شود، گفت: دادگستری مبحث میانجیگری در پرونده های طلاق را به این اداره واگذار کند.

متقی نژاد افزود: وقتی پرونده ها وارد دادگستری شد برای حل مشکل طلاق نزد مشاوران می فرستند در حالی که با موارد که قبل از رفتن به دادگستری با مشاوران اداره بهزیستی ارتباط گرفتند با کاهش 25 درصدی طلاق مواجه بوده ایم.

متقی نژاد در پایان تاکید کرد: کسانی باید برای مشاوره حل مشکلات خانوادگی و منصرف شدن از طلاق نزد مشاوران بروند که پایشان هنوز به محوطه دادگستری باز نشده است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *