پشت پرده خداحافظی هاشمی طاهری از ریاست شورا/ افشاگری شهردار سابق کاشان یا دخالت مسئولان در امور شورا؟!

خداحافظی علی هاشمی طاهری از ریاست شورای شهر را باید حاصل افشاگری شهردار سابق در جلسه استیضاح خود عنوان کرد یا دخالت دیگر مسئولان شهر در تصمیمات پارلمان شهری که برخلاف ماهیت و آرمان تشکیل شوراهای شهر با آرا مردمی است؟

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم ، روز شنبه در یکصد و چهل و دومین نشست رسمی شورای شهر با موضوع انتخابات هیات رئیسه برگزار شد و علی هاشمی طاهری پس از دو سال تکیه بر صندلی ریاست شورا با این مسئولیت خداحافظی و جای خود را به علیرضا عرب بیگی دیگر عضو شورا داد، موردی که برای بسیاری از شهروندان جای تعجب و سوال داشت که علت این جابجایی چه بوده است؟

هرچند در برخی نظرات مردمی این برداشت شده بود که هاشمی طاهری به علت حضور در انتخابات مجلس از ریاست شورا کناره گیری کرده است اما این موضوع منتفی است، چرا طبق قانون که اگر هاشمی طاهری قصد شرکت در انتخابات مجلس را داشت بایستی تا ۲۵ خرداد ماه از عضویت در شورا استعفا می‌داد.

نحوه رای گیری و‌ نتایج انتخابات هیات رئیسه و کمیسیون های شورای شهر در سال سوم  حکایت از این بود که از قبل تمام تصمیمات توسط اعضا گرفته شده است ولی صحبت های هاشمی طاهری در نطق  آخرین جلسه ای که رئیس شورا بود قابل تامل است.

هاشمی طاهری صراحتا از «پرونده سازی علیه برخی از اعضای شورا» خبر می‌دهد، هرچند او علت این پرونده سازی را اعلام نمی‌کند اما بیشتر افکار را به اتفاقات استیضاح حسن بخشنده امنیه شهردار پیشین کاشان  و صحبت های وی در جلسه استیضاحش هدایت می کند.

بخشنده در جلسه استیضاح بطور ضمنی دست به افشاگری می‌زند و از نهادهای نظارتی خواستار ورود به برخی مسائل در شهرداری می شود و اعلام می کند شورای شهر  برخلاف قانون در دخالت در امور اجرایی از من درخواست عزل و‌ نصب هایی داشت که نیروهای پاکدست بدلیل ممانعت در رسیدن اهداف شخصی برخی افراد بروند و کسانی که تابع شورا و همراهی برخی از استیضاح کنندگان هستند بیایند.

از طرفی دیگر علی هاشمی طاهری در صحبت هایش به صورت ضمنی برخی عوامل بیرونی را موجب عدم استمرار حضورش در هیات رئیسه می شود و اعلام می کند برخی مسئولان شهرستان کاشان نمی خواستند شورای شهر کاشان ، شورای شهر کاشان نباشد ، بلکه شورای شهرداری کاشان باشد و در این دو سال برای اعضا پرونده سازی شده است.

در صورت صحت صحبت های علی هاشمی طاهری مبنی بر دخالت برخی مسئولان در شورای شهر که منتخب مردم هستند باید درباره این اقدام غیرقانونی شفاف سازی شود زیرا دخالت دیگر دستگاه ها بر خلاف ضوابط سازمانی خود در امور شورا یک نوع بدعت و مغایر با ماهیت تشکیل شوراها است.

از طرف دیگر اگر دلیل تغییرات در هیات رئیسه  افشاگری شهردار سابق درباره تخلف برخی از اعضا است که از نظر هاشمی طاهری پرونده سازی تلقی می شود افکار عمومی تا زمانی که به پاسخی درباره صحت و سرانجام این موضوعات پیدا نکند قانع نخواهد شد و خواه ناخواه در ناخودآگاه ذهن خود خواهد گفت چرا در کاشان مانند دیگر شهرها با اعضای متخلف شورا برخورد نشده است.

@ahlekashanam


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *