کاشان آلوده‌تر از تهران، قم و اصفهان!

وضعیت قرمز کاشان در سکوت متولیان بهداشت و محیط زیست

بنا بر داده‌های دریافتی از سامانه پایش کیفی هوای کشور، هوای کاشان هم‌اکنون (ساعت ۱۱ امروز) روی شاخص«ناسالم برای عموم مردم» قرار دارد و این در حالی است که همچنان شاهد سکوت مسؤولان شهرستان کاشان در خصوص سلامت مردم هستیم.

به گزارش اهل کاشانم، هوای کاشان در روزها و هفته های اخیر در حالی در اوقات مختلف روی شاخص‌های زرد، نارنجی و قرمز قرار داشته است که متأسفانه مسؤولان شهرستان، اداره محیط‌زیست، دانشگاه‌ علوم پزشکی و سایر نهادهای مرتبط با سلامت مردم هیچ واکنشی از خود نشان نداده‌اند.

این درحالیست که به عنوان مثال قم که شاخص آلودگی آن در حال حاضر پایین تر از کاشان قرار دارد صبح امروز با تشکیل کمیته اضطرار آلودگی هوا، تصمیماتی در جهت کاهش این آلودگی از جمله تعطیلی ادارات و.. را اتخاذ کرده است.

دانشگاه علوم پزشکی کاشان که عنوان «متولی سلامت مردم» را به دوش می‌کشد به مردم پاسخ دهد در روزها و هفته های اخیر که کاشان در وضعیت ناسالم قرار داشته چندبار درخواست تشکیل کمیته اضطرار کرده است؟  

گفتنی است در شرایط ناسالم، افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را در شرایط آلایندگی کاهش دهند؛ زیرا تنفس هوای آلوده برای سلامتی مضر بوده و در کوتاه‌مدت و بلندمدت عوارض جبران‌ناپذیری برای ادامه حیات انسان خواهد داشت.

@ahlekashanam


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *