• شناسه خبر : 18630

واکنش حسین محلوجی به اظهارات رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان درباره بیمارستان یثربی

در پی اظهارات اخیر کوروش ساکی” رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان” در یک نشست خبری پیرامون نحوه اداره و ادامه فعالیت بیمارستان آیت الله یثربی، حسین محلوجی “رئیس هیئت امنای موسسه خدماتی عمران سیلک به عنوان مجموعه بنیانگذار بیمارستان آیت الله یثربی” به سخنان وی واکنش نشان داد. 

متن کامل پاسخ حسین محلوجی را در ادامه می خوانید.

به نام خدا

آقای ساکی، رئیس محترم دانشگاه علوم پزشکی کاشان

سلام

نظرات منتسب به شما درباره وضعیت کلی بیمارستان شهید بهشتی و آیت الله یثربی در تالار اهل کاشانم را خواندم:

« … اوایل مسئولیتم تقاضای گسترش بیمارستان یثربی را داده بودند که به وزرات خانه نامه‌ای نوشتیم که قبلا یک ششم هکتار محوطه بیمارستان بهشتی واگذار می‌شود و    الان میخواهند۱۱ هکتار گسترش بدهند. و گفتیم که کاملا مخالفیم  و اجازه این کار را نخواهیم داد، زیرا با این کار بیمارستان دولتی بهشتی کاملا خواهد خوابید».«همیشه این سوال است چرا بیمارستان شهید بهشتی با 700 تختخواب و 90 درصد اشتغال باید 300 میلیارد تومان باید ضرر بدهد !!». 

دیوید ریکاردو،یکی از برجسته ترین اقتصاددانان جهان می گوید: «.. اگر کودی را کشف کردم که باعث شود بیست درصد فراورده های کشاورزیم را افزایش دهد، سرمایه ام را از کم‌سودترین بخش زمینم خارج و در آن بخش سرمایه‌گذاری می‌کنم.»

اگر بیمارستان یثربی به علت مدیریت کارآمد خود زبانزد خاص و عام شده و مردم کاشان متقاضی توسعه آن هستند باید برای شما سرمشق باشد تا نقائص مدیریتی بیمارستان شهید بهشتی را برطرف نمائید.

بیان این نظرات ریشه در بینش شما دارد.کدام یک از اقتصاددانان بزرگ جهان امثال آلفرد مارشال،فریدمن و کینز چنین توصیه‌هائی برای رونق و اعتلای خدمات دارند؟دست‌کم کتاب (تاریخ تحلیل اقتصادی) اثر شومپیتر (یکی از سه اقتصاددان برجسته جهان) را مطالعه کنید.

آقای ساکی، مگر شما در سیاره نپتون زندگی می‌کنید؟

1-هفتاد سال همسایه شمالی  ایران (شوروی سابق) کلیه امور مردم را دولتی کرد، نتیجه جز فروپاشی چیز دیگری شد؟

2-بند الف ماده 72 قانون برنامه 5 ساله ششم توسعه مصوب مجلس مورخ 16 /1/  96 تکلیف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را معین کرده است: « … با تاکید بر واگذاری امور تصدی‌گری با رعایت ماده 13 قانون مدیریت  خدمات کشوری و سطح بندی خدمات … » را مطالعه فرموده اید؟

3-ماده 13 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال 1368  « … امور تصدی های اجتماعی،فرهنگی، و خدماتی به بخش غیردولتی واگذار می‌شود» را دیده‌اید؟

4-تاکیدات رهبری نظام را در دیدار کارآفرینان در تاریخ 10 / 11/ 1401 در مورد واگذاری امور به بخش خصوصی را شنیده‌اید؟

5-آخرین خبر روزهای اخیر:تعیین هیئت هفت نفره برای فروش دارائی های دولتی که با موافقت رهبری معظم صورت گرفته است را مطالعه فرموده اید؟

بر خلاف تمام موارد فوق فرموده اید:

« … با وزارت خانه کاری ندارم … ترفندهای کاری است که قبلا این کار می‌کردیم و با کمک بانک ها مکانی را می‌خریدیم و … یک بیمارستان اضافه کرده و درآمد هم بالا می رود و مشکل کل سیستم را حل می‌کند»

قضاوت را فعلا به عهده خوانندگان و مسئولین محترم وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی می‌گذارم.

ادامه دارد

حسین محلوجی 

24 / 11/ 1401


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *