مراسم قالیشویان کاشان جمعه برگزار می‌شود/ بازارچه امسال برپا نمی‌شود

جانشین ستاد هماهنگی مراسم سنتی مذهبی قالیشویان کاشان جزئیات مراسم و محدودیت‌های اعمال شده ویژه این مراسم را تشریح کرد.

سیدحسین رضوی در گفت‌وگو با پایگاه خبری اهل کاشانم، ضمن اشاره به تشکیل 12کمیته به فراخور موضوعات مرتبط با برگزاری مراسم قالیشویان کاشان اظهار داشت: در راستای برگزاری هرچه بهتر مراسم قالیشویان کاشان بازدید میدانی و تشکیل چهار جلسه ستاد هماهنگی صورت پذیرفت.
وی از آماده‌سازی سه پارکینگ برای وسایل نقلیه تمامی افراد شرکت‌کننده در مراسم سنتی مذهبی قالیشویان کاشان افزود: این پارکینگ‌ها درضلع شمالی و جنوبی جاده کمربندی کاشان – دلیجان پیش‌بینی شده است.
جانشین ستاد هماهنگی مراسم سنتی مذهبی قالیشویان کاشان ضمن اشاره به هماهنگی در راستای جانمایی مواکب در مجاورت آستان علی ابن امام محمد باقر(ع) و دیگر نقاط مسیر تردد جمعیت برای پذیرایی از زائرین و عزاداران ابراز داشت: دو دستگاه اتوبوس، دودستگاه ون و 10 دستگاه تاکسی برای جابجایی زائرین از گیت تا مجاورت آستان پیش‌بین شده است.
وی ضمن اشاره به همماهنگی جهت استقرار حداقل دو تانکر سیار آب شرب در مسیر تردد زائرین گفت: هماهنگی حضور نیروها و ادوات مرتبط با موضوعات ایمنی و مدیریت بحران نظیر اورژانس، هلال احمر، آتش نشانی، اکیپ رفع سد معبر و غیره صورت گرفته است.
رضوی از دائر بودن شبانه‌روزی مرکز درمانی مجاورحرم مطهر استان امامزاده علی بن امام محمد باقر(ع) به صورت 24ساعته در روزهای پنج شنبه سیزدهم و جمعه چهاردهم مهر تصریح کرد: هماهنگی تامین 15 دستگاه اتوبوس برای جابجایی عزاداران فین از شهدای گمنام راوند تا ورودی حسنارود در روز پنجشنبه انجام شده است.
وی ضمن اشاره به هماهنگی تامین اتوبوس برای انتقال زائران حضور در مراسم از کاشان به اردهال و بالعکس در روزهای جمعه مراسم قالیشویان و جمعه نشلجی‌ها در چهاردهم و بیست و یکم مهر تاکید کرد: هماهنگی حضور گشت مشترک تعزیرات، اصناف، بهداشت و غیره برای رصد وضعیت رستوران‌ها، اغذیه‌فروشی‌ها، نانوایی‌ها وسوپری در منطقه اردهال، باریکرسف، غیاث آباد و
جانشین ستاد هماهنگی مراسم سنتی مذهبی قالیشویان کاشان صمن اشاره به تعیین دو نقطه برای استقرار چادر و اسکان موقت در طرفین رودخانه مقابل آستان مقدس امامزاده علی بن امام‌محمد باقر(ع) افزود: باتوجه به اتمام عملیات عمرانی پل مجاور خورشید اردهال و اجرای آسفالت و روشنایی آن امکان  تردد برای اهالی و ساکنین روستای غیاث‌آباد، شهرک قائم و زائرسرا در ایام اعمال محدودیت تردد، فراهم شده است.
وی در بیان جزئیات محدودیت‌های ترافیکی مراسم قالیشویان کاشان ابراز داشت: اجرای گیت ورودی به باریکرسف در ابتدای جاده کمربندی و تقاطع روستای بهار دو روز قبل از مراسم، اجرای گیت قبل از پل ورودی به محدوده آستان امامزاده علی بن امام محمد باقر، انسداد مسیر محور روستایی در داخل باریکرسف قبل از مسجد جامع از جمله این محدودیت‌ها است.
رضوی ابراز داشت: عدم ورود هرگونه وسایل نقلیه شخصی به داخل محدوده برگزاری مراسم به جز وسایل نقلیه امدادی وخدماتی و غیره، عدم امکان استقرار چادر و اسکان موقت در صحن‌ها و معابر ورودی به آستان مقدس امامزاده علی بن امام محمد باقر(ع) از دیگر محدودیت‌ها است.
وی از عدم امکان برپایی مواکب در حریم راه و محور اصلی کاشان – اردهال داد و گفت: برخورد قانونی با دست‌فروشان و افراد مخل تردد زائرین توسط اکیپ رفع سد معبر و پشتیبانی نیروهای انتظامی صورت می‌پذیرد و از طرفی نیز گیت در محور اردهال به نراق ابتدای حوزه استحفاظی شهرستان کاشان پیش‌بینی شده است.
جانشین ستاد هماهنگی مراسم سنتی مذهبی قالیشویان کاشان تصریح کرد: با توجه به مصوبه جلسه چهارم ستاد هماهنگی و پس از اخذ مشورت از دستگاه‌های مرتبط و ملاحظات امنیتی، ایمنی و غیره امسال در حاشیه مراسم قالیشویان و جمعه نشلجی‌ها، بازارچه برپا نخواهد شد و از این رو برای پیشگیری از هرگونه مشکل و یا برخورد با دوره‌گردها یا دست‌فروشان ازعزیمت به این منطقه بدین منظور خودداری به عمل آید.
وی ضمن تشکر از صبر و حوصله ساکنین منطقه اردهال به ویژه روستاهای در مجاورت تاکید کرد: پیشاپیش بابت اعمال محدودیت‌های ترافیکی که لازمه برگزاری مراسم است، پوزش می‌طلبیم و تقاضامندم همراهی و همکاری لازم با مجموعه عوامل زحمت کش در ورودی گیت‌ها توسط اهالی منطقه و آحاد عزاداران و مشتاقان زیارت علی ابن باقر(ع) صورت پذیرد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *