• شناسه خبر : 10918

طبق قانون اموات باید 20 کیلومتر خارج از شهر دفن شوند اما در کاشان رعایت نمی‌شود

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، علی اکبر مرتضایی در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان کاشان با اشاره به اینکه پسماندهای پزشکی و عفونی باید با روش مخصوص به خود و رعایت استانداردهای علوم پزشکی در مراکز بهداشت شهرستان حمل و دفن شود، اظهار داشت: تعرفه جمع آوری این پسماندها باید مطابق با شهرهای همتراز با کاشان مشخص شود.


رییس شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان کاشان با اشاره به برخی از ناراضایتی‌ها بابت نرخ تعیین شده توسط شرکت پیمانکار مربوط به این موضوع ابراز داشت: با توجه به لزوم جمع آوری صحیح و کامل این پسماندها لازم است دستگاه های مربوطه نسبت به این موضوع جدیت به خرج دهند.

فرماندار ویژه کاشان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برخی از همشهریان کاشانی نسبت به دفن اموات در آرامستان‌های نزدیک منازل آنها اعتراض دارند، تصریح کرد: طبق آخرین دستورالعمل‌ها و مصوبات و مقررات جاری کشور، اموات باید در فاصله 20 کیلومتری خارج از محدوده شهری دفن شوند در حالی که این مورد در کاشان رعایت نشده و هنوز شاهد دفن اموات در آرامستان‌های داخل محدوده شهری هستیم.

وی خاطرنشان کرد: طبق قانون و با هماهنگی‌های ایجاد شده بین وزارت بهداشت و کشور حتی افراد و خانواده‌هایی که در آرامستان‌های داخل محدوده شهری قبر خریداری کرده اند، می‌توانند در ازای قبور خریداری شده در داخل شهرها تعداد قبر مشخصی در آرامستان‌های بیرون از محدوده شهری دریافت کنند.

مرتضایی با اشاره به گزارش دانشگاه علوم پزشکی کاشان مبنی بر کاهش نرخ باروری در سطح شهرستان کاشان افزود: این موضوع یک تهدید جدی برای آینده کشور است که پیرشدن جمعیت را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در سال 95 نرخ باروری در کاشان 1.79 بوده‌است، گفت: این نرخ در سال 99 به 1.65 کاهش پیدا کرد که نشان از کاهش نرخ باروری در کاشان هستیم.

فرماندار ویژه کاشان با بیان اینکه جمعیت جوان یکی ا زمنابع ثروت هر کشور است، افزود: لازم است دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه با اجرای برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و همچنین حمایتی نسبت به اجرای سیاست‌های کلی جمعیت که پیش از این ابلاغ شده است، اقدامات لازم را انجام دهند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *