روستای جوینان کاشان چندبار لرزید اما زلزله‌ای در کار نبود!

زلزله یا انفجار معدن؟! وقتی روستای جوینان کاشان چندبار لرزید (+ویدیو)

منابع محلی در روستای جوینان کاشان از وقوع سه زمین لرزه در صبح روز گذشته خبر می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، سه زمین‌لرزه در‌صبح روز‌ سه‌شنبه اهالی این روستا را به این باور رساند که در‌ جوینان زلزله رخ داده است، حتی برخی صفحات مجازی کاشان نیز از وقوع زلزله در این روستا خبر دادند اما ساعاتی بعد متوجه شدند که اساسا هیچ زلزله‌ای در مرکز لرزه‌نگاری کشوری ثبت نشده و زمین‌لرزه‌ها ناشی از انفجار معدن در بالادست روستا بوده است!

به گفته اهالی این روستا، عصر روز گذشته نیز مجددا زمین لرزه‌ای در این روستا احساس شد که ناشی از انفجار دوباره معدن بوده است.

رشد قارچ گونه معادن در منطقه کاشان و انفجار گاه و بیگاه و بدون اطلاع‌رسانی، همواره به چالشی بین مردم و بهره‌برداران از معادن تبدیل شده است.

نگرانی از تاثیر منفی این انفجار و انفجارهای مشابه در منطقه بر میزان آب‌دهی سرچشمه، فعالیت معدن در نزدیکی روستا، ایجاد رعب و وحشت در میان مردم و .. از دغدغه‌های مردم و ساکنین این مناطق در خصوص معادن است.

همجواری روستای جوینان و سایر روستاهای بخش قمصر با منطقه محافظت‌شده “برزک” و “قمصر” که گونه‌های ارزشمند و بعضا نادر جانوری را در خود دارند، خطر فعالیت‌های معدنی را شامل جانوران نیز خواهد کرد. فراموش نکنیم که نابودی هر گونه جانوری یا گیاهی که هرکدام بخشی از یک چرخه طبیعی و غذایی هستند، به تدریج به نابودی چرخه خواهد انجامید و دیر یا زود عواقب نابودی این چرخه، دامنگیر انسان‌ها نیز خواهد شد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *