مدیر آموزش و پرورش کاشان:

در سال تحصیلی جدید حدود ۱۰ هزار دانش آموز اتباع در کاشان سر کلاس درس می روند/ در برخی شهرهای استان تعداد دانش‌اموزان اتباع تقریبا صفر است

مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: در سال تحصیلی جدید حدود ۱۰ هزار دانش آموز اتباع سر کلاس درس می روند.

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش کاشان، غلامرضا بخشی موحد، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش کاشان در نشست مدیران مدارس و‌ اهالی منطقه لتحر افزود: در شهرهای شمالی استان اصفهان به دلیل مسائل سیاسی و اجتماعی حضور دانش آموزان اتباع تقریبا صفر و یا در تعدادی محدود می باشد.

وی با اشاره به ترک‌ تحصیل دانش آموزان اتباع در مقطع ابتدایی اظهار داشت: فرهنگ جامعه دانش آموزان در این مقطع شکل می گیرد حضور اتباع در این دوران علاوه بر تاثیر بر دانش آموزان ایرانی، با ترک‌تحصیل شان‌ نتایج منفی در آمار قبولی به جای می گذارند.

غلامرضا بخشی موحد، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش کاشان

بخشی‌موحد تصریح کرد: در جلسات شورای آموزش و‌ پرورش شهرستان کاشان درباره بیشترین موضوعی که بحث شده حضور تعداد اتباع در مدارس است که کمبودهایی از لحاظ فضای آموزشی، نیروی انسانی و مشکلات فرهنگی به وجود آورده اند.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش کاشان با بیان اینکه در مدارس باید اولویت ثبت نام با دانش آموزان ایرانی باشد، تصریح کرد: در برخی از مناطق کاشان با تعداد بالای دانش آموز اتباع مواجه هستیم.

بخشی‌موحد، مهاجرپذیر بودن کاشان‌ را یکی از مشکلات مدیریت آموزش و پرورش دانست و افزود: با ایجاد یک کارخانه یا تغییرات مدیریتی در صنایع شاهد هستیم تعداد زیادی دانش آموز ایرانی غیربومی به جمعیت دانش آموزان کاشان‌ اضافه می شود که برای تامین کلاس و معلم با چالش های زیادی ما را مواجه می کنند.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش کاشان در خصوص هزینه های جاری یک مدرسه خاطرنشان کرد: با توجه به عدم سرانه دانش آموزی، خانواده ها در مشارکت های مردمی شرکت نمایند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *