• شناسه خبر : 9019

تجمع مسئولین شهرستان در روزهای کرونایی کاشان

چند هفته‌ای است که با اعمال محدودیت‌های کرونایی در کشور و کاشان آمار بستری‌ها و به تبع آن مرگ و میرهای ناشی از ویروس کرونا کاهش پیدا کرده‌است.

چند روزی به شب باستانی یلدا مانده‌است که مکرر در رسانه‌های مجازی و دیداری و شنیداری گفته می‌شود که دورهمی‌ها و تجمعات خانوادگی شب یلدا می‌تواند خود آغازی بر یک موج دیگر شدید از شیوع ویروس کرونا در کشور باشد و از مردم خواسته می‌شود به احترام زحمات و تلاش‌های کادر بهداشتی و درمانی شب یلدای امسال را به صورت تلفنی و مجازی از احوال بزرگان جویا شوند.

بسیار عالی؛ سلمنا…ما هو تسلیم اراده و توصیه‌های دلسوزان می‌شویم و برای سلامتی خود و خانواده و برای رفاه حال مدافعان سلامت نه دورهمی برگزار می‌کنیم و نه در تجمعی شرکت می‌کنیم.

ولی خوب حال که از طرف مسئولین جوالدوز مربوطه به ما خلق الله زده شد چرا حضرات آقایان حتی از زدن یک سوزن هم به خود طفره می‌روند‌.

اینکه تجمعات و دورهمی‌های خانواده می‌تواند منبعی برای ابتلا و شیوع ویروس کرونا باشد ولی تجمعات و جلسات آقایان بدون رعایت فاصله اجتماعی احتمالا بلامشکل است و کرونا از ابهت و منزلت آقایان مدیر و مسئول بترسد و در جمع آنها لابد حضوری فعال ندارد روی دیگر سکه این حجم از تناقضات است!

در کنار این حجم از بی‌تفاوتی های آقایان مدیر و مسئول شاهد تشدید نظارت بر واحدهای صنفی و مشاغل و همچنین اعمال محدودیت‌های شدید تر بر مردم هستیم. کسی منکر این بازرسی ها و اعمال محدودیت‌ها نیست و بلکه ما باور داریم که برای رام کردن این ویروس سرکش باید اینگونه اقدامات تشدید شود ولی آیا مدیران و مسئولین به دلیل این سهل انگاری‌ها و عدم توجه به دستورالعمل های بهداشتی مورد مواخذه و مشمول جریمه و اعمال قانون می‌شوند یا خیر؟!

در طول شیوع ویروس کرونا در شهر ما کم اینگونه رفتارهای خلاف بهداشت عمومی را مشاهده نکرده‌ایم ولی در نهایت آیا غیر از سخنان و رفتارهای گذرا و بی تفاوت گونه چه تصمیم عملیاتی از آقایان دیده‌ایم؟!

کاسب کار باید جریمه و مغازه‌اش پلمب شود، مردم عادی در صورت تخلف باید اعمال قانون و جریمه شوند، صاحب مشاغل و اصناف در صورت عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی ابلاغ شده باید انتظار هر گونه رفتار و تصمیم از مدیران و مسئولان باشند ولی همین آقایان در پس تجمعات خود به بهانه‎هایی نظیر جلسه و یا چه و چه نه کسی آنها را توبیخ و جریمه میکند و نه مشکلی برای شان و منزلت و میز آنها پیش می آید و چه بسا با گزارش آنچه کرده‌اند به مدیران بالاتر شاهد تشویق و ترفیع هم باشند.

کم از این دست رویدادها نبوده و ندیده‌ایم ولی مشمئزکننده آنجاست که کاسه کوزه افزایش آمار بستری و مرگ و میرهای کرونا بر سر مردم و عدن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شکسته می‌شود و مهار و مدیریت ویروس کرونا هم لابد در نظارت و اقدامات پیشگیرانه مدیران و مسئولین و نظارت بر فعالیت و رفتارهای مردم تلقی می‌شود.
این یعنی در هر صورت مردم مقصرند!!!


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *