برای درگذشت مرحوم مرتضی شریف

آقای خبرنگار به دل خاک رفت‌

محمد خداداد

مرتضی شریف خبرنگار پیشکسوت کاشانی پس از دوره‌ای ابتلا به بیماری در هفتاد و دو سالگی تسلیم مرگ‌ شد.

او از شاهدان و راویان اتفاقات مهم این شهرستان در نیم قرن اخیر بود؛ چرا که در قامت خبرنگار در اغلب رخدادهای مهم منطقه حاضر بود. دوربینی به دوش داشت و قلم و‌کاغذی در دست. هنوز عصر ارتباطات دیجیتالی و اینترنتی به وسعت و دسترسی امروز نبود؛ مرحوم مرتضی شریف و زنده یاد جواد بهروز، باید به سرعت فیلم و خبر را تهیه می‌کردند و ویدئو را به اتوبوس اصفهان می‌دادند تا به مرکز استان و‌ سپس مرکز صدا و سیما ببرند تا همان روز، خبر روی آنتن برود. اغلب هم اخبار با یک روز تأخیر پخش می‌شد.

مرتضی شریف متولد ۱۳۳۱ بود و پس از بازنشستگی از واحد مرکزی خبر، پایگاه خبری فجر کاشان را راه‌اندازی کرده‌بود و با انگیزه و انرژی، همچون گذشته در صحنه خبر حاضر می‌شد.

مرتضی فرزند نظام‌الدین، نوه محمد و نتیجه آیت‌الله ملاحبیب‌الله شریف بود. او علاوه بر تهیه خبر، دفترچه هایی از یادداشت روزانه تاریخ معاصر کاشان را به یادگار گذاشته است که از بین سطور آن می‌توان اطلاعات مفیدی از رخدادهای نیم قرن اخیر این منطقه به دست آورد.

شریف ویژگی‌های خاص خود را در کار حرفه‌ایش داشت: به غایت آرام و خونسرد، اهل نصیحت و‌ موعظه، معتدل در رفتار و نگرش سیاسی و اجتماعی، پایبند به سبک خبر نویسی سنتی، دوری از چالش و‌ نقدهای گزنده و……

روحش شاد و‌ در جوار رحمت الهی میهمان باد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *