۸۰ ساختمان آسیب‌پذیر در برابر حوادث در کاشان شناسایی شد

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با پایگاه خبری اهل کاشانم، اظهار داشت: در شهر اصفهان 430 ساختمان که در برابر حوادث آسیب‌پذیر هستند، شناسایی شده است و 75 ساختمان در سامانه “منتاک” بارگذاری شده است تا به مرکز ارزیابی مسکن راهرو شهرسازی ارجاع شود.
وی در بیان آمار و ارقام مرتبط با کاشان افزود: کارگروه مربوط به شناسایی سازه‌‌های آسیب‌پذیر در برابر حوادث تشکیل شده و متناسب با دستورالعمل‌ها جلسات تشکیل شده و همکاری خوبی از سوی آتش‌نشانی، شهرداری، نظام مهندسی، عوامل برق و گاز و سایر حوزه‌ها صورت گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با بیان اینکه با بازدیدهای صورت گرفته 80 ساختمان آسیب‌پذیر در برابر حوادث در شهرستان کاشان شناسایی شده است، ابراز داشت: ساختمان‌های عمومی، فرهنگی، مذهبی، اداری و غیره جزء این ساختمان‌های آسیب‌پذیر بوده که باید بازدیدثانویه نیز از آن‌ها انجام شود.
وی با بیان اینکه 10 ساختمان از میان این 80 ساختمان آسیب‌پذیر در برابر حوادث در سامانه “منتاک” بارگذاری شده است و مدارک این ساختمان‌ها به مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی نیز ارسال می‌شود تا ارزیابی ثانویه صورت پذیرد.
شیشه‌فروش با بیان اینکه بر اساس قانون شهرداری‌ها موظف به شناسایی ساختمان‌های آسیب‌پذیر در برابر حوادث هستند، تصریح کرد: چک لیست‌‌هایی نیز ارائه شده که در آن ایمنی در برابر حریق فرونشست، ایمنی سازه، ایمنی برق و گاز و سایر موارد بررسی می‌شود و در صورت هرگونه موردی برابر قانون فرصتی برای رفع نقص و عیب داده می‌شود.
وی با بیان اینکه اگر نقص و عیب در مدت زمان تعیین شده رفع نشد از طریق مراجع قضایی اقدام می‌شود، تاکید کرد: ادارات راه و شهرسازی در استان‌ها مکلف هستند ساختمان‌های بلند مرتبه را پایش ایمنی انجام دهند و عیوب را احصا و پیگیری لازم جهت رفع آن انجام دهند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *