۵۰ بیمار در کاشان به آنفلوآنزا مبتلا شدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه فعالیت ویروس آنفلوآنزای فصلی تقریبا از اوایل آبان ماه در کاشان شروع شد، گفت: در حوزه این دانشگاه تاکنون 50 مورد قطعی آنفلوانزا و یک مورد فوت قطعی ناشی از بیماری گزارش شده است.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، رضا رزاقی افزود: موارد آنفلوآنزا در کاشان از نوع  A  و B بوده است که موارد نوع A معمولاً از شدت بیشتری برخوردار است و بیشتر باعث همه گیری در جامعه می شود.

وی با بیان اینکه بیماران مبتلا به آنفلوآنزا از خود درمانی پرهیز کنند، تاکید کرد: در صورت وجود علائم آنفلوآنزا شامل تب، گلو درد، سرفه و بدن درد به پزشک مراجعه و داروهای تجویز شده توسط پزشک را به موقع مصرف کنید.

 وی تصریح کرد: ضمن استراحت در منزل، از تماس با دیگران خودداری کنند و در صورتیکه پزشک دستور بستری شدن دادند به توصیه پزشک عمل نمایید.

رزاقی ادامه داد: بیماری آنفلوآنزا از راه تماس مستقیم همانند دست دادن، روبوسی به دیگران و تماس غیر مستقیم مانند تماس با ترشحات و وسایل آلوده بیمار و یا ورود ویروس از طریق هوا هنگام عطسه و سرفه به دیگران سرایت  می کند.

وی توصیه کرد: بیماران ضمن رعایت آداب سرفه، با دستمال جلوی دهان خود را بپوشانند و سپس دستمال را در سطل با دارای در بیندازند.

رزاقی خاطرنشان کرد: گروه هایی مانند افراد بالای ۶۵ سال، زنان باردار، بیماران ریوی و قلبی، مبتلایان به سرطان که تحت درمان هستند، افرادی که داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی مصرف می کنند، مبتلایان به بیماری های تضعیف کننده سیستم ایمنی، افرادی که نارسایی کبد و کلیه دارند و افرادی که دیابت دارند و دیابت خود را به خوبی کنترل نمیکنند، بیشتر در معرض ابتلا به آنفلوآنزای شدید هستند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *