به بهانه‌ی آلودگی و تشدید آن تا پایان هفته‌ جاری؛

۳۳۹۰ روز است کاشان نمی‌داند چه تنفس می‌کند! 

یک شنبه‌ها طبق روال ۳۵۰ هفته‌ی قبل «جلسه‌ی دیسکاشن هواشناسی» است. با حضور ادارات دولتی و سمن‌های زیست محیطی فعال شهرستان کاشان و نماینده‌ی کوهنوردان و منابع طبیعی، جهادکشاورزی و هواشناسی. 

گویا ناف پائیز دشت کاشان را با پایداری هوا، سکون جوی و تشدید آلودگی هوا برداشته‌اند، البته دخالت‌های انسانی این آلودگی را تشدید می‌کند. 

نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی کشور ضمن تأیید مطالب دیسکاشن شهرستان، نشان می‌دهد حداقل تا پايان هفته این پایداری تشدید و بر آلودگی هوا افزوده خواهد شد. 

دستگاه خراب سنجش آلودگی هوای کاشان – میدان ۱۵ خرداد

خبری از تعطیلی مدارس یا ادارات نیست، دوگانه‌های که بارها و بارها در آستان اصفهان شاهد آن بوده‌ایم و باعث نارضایتی خانواده‌ها، بخصوص خانواده‌های بیماران سابقه‌ی و دانش‌آموزان شده است. 

دوم آبان‌ماه پیش‌بینی مازت سوزی در همین رسانه شده بود، آمار دقیقی از مازوت‌سوزی‌صنایع، بنزین و گازوئیل شهرستان در دست نیست. عمومأ این آلودگی‌‌ها به صنایع، کوره‌های آجرپزی و سیمان و خودروهای شهری نسبت داده می‌شود. 

خبرگزاری مهر از آلودگی شهرهای بزرگ تهران، مشهد، اصفهان، کرمانشاه، قزوین، کرج، استان مرکزی، تبریز، بجنورد و بسیاری دیگر از شهرها و حتی تعطیلی و پلمپ واحدهای سیمانی خبر داده است.

حالا اینجا اما کاشانی‌ها دلشان خوش‌ست از هوای که تنفس می‌کنند خبر ندارند چون روزهای خرابی تنها برد الکترونیکی شهر دارد از شمارش خارج می‌شود، و متولی آن هزینه‌ی تعمیر‌ش را ندارد.

فرماندار کاشان در تازه‌ترین صحبت‌های پیرامون موضوع، از هزینه‌ی بالای آن و عدم صرفه اقتصادی، حتی تعمیر آن ذکر کرده‌اند. 

۲۰ خرداد ۱۳۹۸ روزشمار اعلام شد:

۱۴۰۰ روز 

۲۱ خرداد  ۱۴۰۱ روزشمار اعلام شد:

۲۸۵۰ روز، 

و از آن تاریخ ۵۴۰ روز گذشته است، 

یعنی ۳۳۹۰‌ روزست کاشان نمی‌داند چه تنفس می‌کند و نمی‌داند این درد را به که بگوید، حتی.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *