مدیرکل بهزیستی استان اصفهان:

۳۰۰۰ خانواده استان اصفهان متقاضی فرزندخوانده هستند

ناصر چاوشی بعد از ظهر پنجشنبه در نشست “زیست بهتر با رسانه آگاه” با بیان اینکه شعار ما در بهزیستی چگونه بهتر زیستن است، اظهار داشت: بهزیستی سه ماموریت اصلی دارد و یکی از این ماموریت‌ها حوزه مربوط به معلولین است به نحوی که 93هزار معلول در سطح استان اصفهان تحت پوشش بهزیستی هستند.

وی با بیان اینکه اکثر حوزه خدماتی مربوط به معلولان از بهزیستی انتظار می‌رود، افزود: 66 مرکز شبانه‌روزی در استان اصفهان وجود دارد و چهار هزار و 500 نفر در این مراکز نگهداری می‌شوند و این افراد جزء کسانی هستند که امکان نگهداری آنان در منزل نیست‌.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان حوزه اجتماعی را یکی از ماموریت‌های بهزیستی دانست و ابراز داشت: شیرخوارگان، 40 مرکز نگهداری کودکان بدسرپرست و یا بی‌سرپرست از جمله مراکز تحت پوشش بهزیستی بوده که 500 بچه در این مراکز‌نگهداری و 800 بچه نیز تحت نظارت بهزیستی توسط اقوام آنان نگهداری می‌شود.

چاوشی با بیان بیان یک هزار و 800 فرزند بدسرپرست یا بی‌سرپرست به عنوان فرزندخوانده به خانواده‌های متقاضی طی 10 سال گذشته اختصاص داده شده است، تاکید کرد: این در حالی است وه سه هزار خانواده متقاضی فرزندخوانده هستند.

وی با بیان اینکه 9هزار زن سرپرست خانوار در سطح استان اصفهان داریم، گفت: این در حالی است که کمیته امداد دو هزار زن سرپرست تحت پوشش این نهاد است و از سوی دیگر بهزیستی دارای اورژانس اجتماعی است که از طریق شماره 123 می‌توان از خدمات این اورژانس استفاده کرد.

چاوشی ضمن اشاره به فعالیت مرکز ساماندهی مرکز هوشمند کودکان کار در استان اصفهان تصریح کرد: اکثر کودکان کار در استان اصفهان از اتباع خارجی هستند و در این زمینه اقدامات مختلفی برای ساماندهی این گروه خاص پیش‌بینی شده است.

وی ضمن ابراز نگرانی نسبت به حذف غربالگری جنین تاکید کرد: ظرفیت مشاوره ژنیتیک می‌تواند دغدغه حوزه ریسک تولد پرخطر را پوشش دهد و با بهره‌مندی از این مراکز می‌توانند خدمات مختلفی را دریافت کنند در حالی که متاسفانه بسیاری از افراد جامعه از خدمات این مراکز اطلاعی ندارند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه 95 درصد افرادی که از کمپ‌های ترک اعتیاد خارج شده، درمان شدند، افزود: برخی از این افراد متاسفانه به محیط های آلوده و مسموم برمی‌گردند به نحوی که 180 نفر از مددجویان خانم به صورت متمرکز در مرکز ماده 16 در اصفهان تحت درمان هستند و کاشان نیز به این مرکز نیاز دارد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *