• شناسه خبر : 5989

آخرین اخبار کرونا در کاشان

۱۸۰ نفر ناشی از بیماری تنفسی حاد فوت کردند / تقدیم ۲ شهید خدمت به نظام سلامت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان از تقدیم دو شهید خدمت به نظام سلامت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم و به نقل از تسنیم، محمد حاجی‌جعفری با بیان اینکه یک‌هزار و 58 بیمار در منطقه کاشان در بیمارستان بستری هستند، اظهار داشت: 919 نفر از بیماران در طول این مدت بهبود پیدا کرده ترخیص شدند و افراد فوت‌شده ناشی از بیماری تنفسی حاد 180 نفرند به‌نحوی که 442 نفر مورد مثبت قطعی، 200 مورد نیز منفی اعلام شده و بقیه موارد تاکنون مشخص نشده است.

وی با اعلام اینکه 36 نفر بر اثر کرونا در منطقه کاشان فوت کردند، افزود: از آنجا که پزشکان و پرستاران در خط اول مبارزه با کرونا قرار دارند، 15 پزشک و 50 پرستار به کرونا مبتلا شدند و دو شهید خدمت نیز تقدیم نظام سلامت شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان از کمک خیران در حوزه سلامت خبر داد و ابراز داشت: بالغ بر هفت میلیارد تومان از سوی خیران تجهیزات تأمین و برای بخش بهداشت اقلام مورد نیاز و تجهیزات لازم تهیه شده است اما امروزه باید از مردم مطالبه شود تا برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا چه اقدامی کردند.

وی با بیان اینکه تخمین زده می‌شود حدود 3 هزار بیمار در منازل درمان دریافت کردند، گفت: بالای 50 درصد بیماران مبتلا به ویروس کرونا بالای 50 سال هستند و این مهم نشان می‌دهد که افراد با سن بالا و دارای بیماری زمینه‌ای بیشتر در معرض خطر قرار دارند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *