کوهنورد کاشانی، جوان‌ترین فاتح ایرانی قله ماناسلو نپال شد

محمد معین عباسی نیاسر متولد ۱۸ اسفند ۷۸ است و ۵ سال است که کوهنوردی را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کند.


این کوهنورد جوان کاشانی تیرماه ۹۸ موفق شد قله ۷۱۳۲ متری لنین را به عنوان نخستین جوان ایرانی که موفق به این صعود می‌شود بدون هم‌هوایی فتح کند.


او همچنین مردادماه ۹۸ موفق به صعود انفرادی و فتح قله ۷۰۱۰ متری خانتانگری فنی‌ترین قله پلنگ‌برفی و شمالی‌ترین قله ۷ هزار متری جهان در قرقیزستان بدون هم‌هوایی و در سه روز شده بود. این صعود نخستین جوان جهان به این قله بود.

کوهنوردانی که قصد صعود به قله‌های مرتفع دارند، صعودشان را در یک بازی زمانی ۲۰ روزه و به مرور و همراه با رفت و برگشت‌های کوتاه انجام می‌دهند تا بدنشان به شرایط آب و هوایی و خصوصاً اکسیژنی مناطق مرتفع عادت کند. به این تکنیک در کوهنوردی هم هوایی می‌گوید. اما محمد معین عباسی هردو صعود خود را بدون هم‌هوایی و در سه روز به دلیل تمرینات زیاد و آمادگی بدنی بالا انجام داده بود.


معین عباسی از دو سال و نیم پیش رفته قله‌های برون مرزی خود را شروع کرده و البته ۵۲ مرتبه جهات مختلف قله دماوند را نیز صعود کرده‌است که ۱۸ مرتبه آن در زمستان بوده است.


رئیس هیئت کوهنوردی کاشان می‌گوید: معین عباسی از نظر تمرینات فشرده سابقه دویدن ۴۰ کیلومتر در کوهستان را دارد و وقتی این موقعیت را از دیدیم و دو قله خارجی بالای هفت هزار متر را نیز در قرقیزستان فتح کرده است پیشنهاد فتح قله ماناسلو نپا را داد.

سرانجام او با کسب مجوز از فدراسیون کوهنوردی و تحمل زحمات زیاد، عازم هشتمین قله مرتفع جهان، قله ۸۱۶۳ متری ماناسلو نپال می‌شود. قله‌ای که تاکنون حدود ۲۵۰ کوهنورد آن را فتح کردند و البته در این راه سخت حدود ۵۲ تن نیز جانشان را از دست داده‌اند.

معین عباسی این کوهنورد ۲۲ ساله کاشانی سرانجام موفق می‌شود به عنوان جوان‌ترین فاتح ایرانی قله متناسب و نپال، نام خود را ثبت کند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *