کشف ۱۰۲ دستگاه ماینر به ارزش ۴ میلیارد ریال در کاشان

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از کشف ۱۰۲ دستگاه ماینر خارجی به ارزش ۴ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، سرهنگ ستاد حسین بساطی فرمانده انتظامی شهرستان کاشان با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران پلیس اقتصادی با همکاری کارکنان مدیریت برق این شهرستان، پس از وصول اخباری مبنی بر اینکه در یک واحد کارگاهی در شهر کاشان، توسط دستگاه‌های ماینر قاچاق ارز دیجیتال استخراج می‌شود مراتب را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.


وی در ادامه تصریح کرد: ماموران طی هماهنگی دادستان عمومی و انقلاب کاشان و از این واحدها بازرسی کردند که تعداد ۱۰۲ دستگاه ماینر خارجی قاچاق کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه یک نفر در این رابطه دستگیر شد بیان داشت: ارزش دستگاه‌های کشف شده توسط کارشناسان ۴ میلیارد ریال اعلام شده‌است.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از تحویل متهم به مراجع قضایی خبر داد و با اشاره به قاچاق و غیرقانونی بودن استفاده از دستگاه‌های مذکور گفت: استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال نیاز به مصرف برق زیادی دارد و استفاده از آنها باعث اختلال در شبکه توزیع برق شهری شده که به همین دلیل متهمان با استفاده از برق یارانه‌ای واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل اقدام به فعالیت غیرقانونی می‌کنند که با این افراد برخورد قاطع و قانونی می‌شود.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *