رئیس اداره هواشناسی کاشان مطرح کرد:

کاشان یکی از ۲۰۰ شهر درگیر تنش آبی در کشور است

عباس ارغوانی در گفتگو با پایگاه خبری اهل کاشانم با اشاره به اینکه شهرهای دارای تنش آبی به شهرهایی اطلاق می شود که بارندگی آن در حد نرمال نباشد، اظهار داشت: جمع بارش زراعی کاشان تا به امروز نزدیک ۵۴ میلیمتر است که این مقدار باید در بلند مدت و در گستره نرمال حدود ۷۵ میلیمتر باشد.

وی با اشاره به اینکه کاشان در حال حاضر با یک کاهش بارش ۲۸درصدی روبروست، ابراز داشت: در صورت ادامه این روند و عدم جبران در سال جاری منطقه دشت کاشان دچار یک تنش آبی قابل ملاحظه خواهد بود.

رئیس اداره هواشناسی کاشان با بیان اینکه تنش آبی باعث خشکی هوا و کاهش سطح پوشش گیاهان می شود، تصریح کرد: این موضوع همچنین باعث اضطرار در شرایط مدیریت آب و مسائل زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی می شود‌.

وی با بیان اینکه مدیریت منابع آبی توسط مسئولین و همچنین اصلاح الگوی مصرف توسط مردم می تواند سبب کنترل و مدیریت بر این شرایط شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کاشان در کویر مرکزی ایران و دارای شرایط اقلیمی گرم و خشک است باید در زمینه استفاده صحیح از منابع آبی اقدامات لازم انجام شود.

ارغوانی با اشاره به پیش بینی هوا طی هفته جاری افزود: در این هفته شاهد روند افزایشی دمای هوا خواهین بود.
وی با اشاره به ورود یک سیستم بارشی به محدوده مرکزی ایران در اواخر این هفته گفت: ورود این سیستم و تقویت سامانه بارشی موجود در منطقه کاشان باعث می شود که احتمالا در روزهای پایانی هفته منطقه کاشان درگیر بارندگی‌های پراکنده شود.

رئیس اداره هواشناسی کاشان بیان داشت: در اواسط این هفته هم میش بینی میکنیم در ارتفاعات شاهد ناپایداری هایی به صورت برف و باران باشیم که بیشتر تاثیرگذاری این ناپایداری‌ها در قلل مرتفع مشاهده می‌شود.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *