چنار چند صد ساله روستای ون کاشان ثبت ملی می شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان از ثبت ملی چنار چند صد ساله روستای ون به عنوان میراث طبیعی این شهرستان خبر داد.

احمد دانایی نیا در حاشیه بازدید از روستای ون در گفتگو با پایگاه خبری اهل کاشانم اظهار داشت: درخت چنار ون یکی از افتخارات این روستا است که باید با کمک میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی و کارشناسان متخصصی مانند آفت شناس این میراث طببیعی را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه طبیعت بیش از انسان و معماری هویت دارد، افزود: میراث معماری در کنار میراث طبیعی جلوه دارد بنابراین معماری زمانی جلوه دارد که در وهله اول قدر میراث طبیعی  را بدانیم.

دانایی نیا با تاکید بر قابلیت های منحصربه‌فرد روستای ون تصریح کرد: این روستا با برخورداری از درخت چنار چند صد ساله، امامزاده یوسف، چشمه های متعدد، مناظر طبیعی بکر، آسیاب آبی با ایجاد یک محور فرهنگی _ تاریخی می توان ون را به تبدیل به یک روستای هدف گردشگری کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان افزود: محور فرهنگی- تاریخی روستای ون که از امامزاده یوسف تا درخت چنار چند صدساله امتداد دارد یکی از بی نظیرین محورهای گردشگری روستایی است که به زودی در فهرست میراث ملی ثبت خواهیم کرد.

دانایی نیا در پایان خاطر نشان کرد: اهالی روستای ون باید ارزش و قدر کل مجموعه روستای خود را بدلیل بکر بودن و داشتن اقلیم ، فناوری بومی و مصالح بومی بدانند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *