چرایی عدم تعطیلی کاشان از زبان مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان/ کاشان مولفه های تعطیلی را نداشت

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با پایگاه خبری اهل کاشانم، اظهار داشت: ایستگاه‌های موجود همواره مورد پایش قرار می‌گیرد و وضعیت آب و هوا توسط هواشناسی مورد بررسی قرار گرفته و محیط زیست نیز وضعیت آلایندگی جوی را مورد پایش قرار داده و مرکز بهداشت نیز پیشنهاد لازم را ارائه می‌کند. 

وی با بیان اینکه پیگیری لازم برای شهرستان کاشان صورت پذیرفت، افزود: در شهر اصفهان و اطراف به دلیل ترافیک سنگین و استقرار صنایع و همچنین پایداری و بالا بودن شاخص آلایندگی و افزایش آن در برخی ایستگاه‌ها تا 250 و محاسبه میانگین 24 ساعته تعطیلی اعمال شد. 

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با بیان اینکه میانگین 24 ساعته شاخص آلایندگی برای تصمیمات اتخاذ شده محاسبه می‌شود، ابراز داشت: با توجه به اینکه میانگین شاخص آلایندگی طی 24 ساعته اگر برای عموم ناسالم بود، اقدامات لازم صورت می‌پذیرد. 

وی گفت: اگر اصفهان و مناطق اطراف آن تعطیل اعلام شد به دلیل آن است که میانگین 24 ساعته شاخص آلایندگی آنان ناسالم برای عموم بود و شاهد کاهش میدان دید بودیم و همه مولفه‌ها برای تعطیلی وجود داشت اما برای کاشان این مولفه‌ها وجود ندارد. 

شیشه‌فروش ضمن تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان کاشانی تصریح کرد: اگر هوای کاشان که در حال حاضر برای گروه‌های حساس ناسالم بوده، تداوم داشته باشد و به روزهای بعد منتقل شود برای کاشان نیز تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود. 

وی تاکید کرد: توصیه می‌شود ورزش صبحگاهی و همگانی در فضای باز صورت نپذیرد و گروه‌های حساس از ماسک استفاده کنند و سفرهای غیرضروری و تردد در مناطق پرترافیک شهری را لغو کنند. 

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با بیان اینکه اردوهای دانش‌آموزی در فضای باز توسط آموزش و پرورش شهرستان کاشان لغو شود، افزود: هواشناسی کاشان موظف است آخرین وضعیت آبی میدان دید و انباشت آلایندگی را به مرکز استان گزارش دهد. 

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی کاشان باید پیشنهاد تعطیلی را به مرکز استان اصفهان بر اساس شاخص‌ها بدهد، ابراز داشت: متناسب وضعیت در فردا و پس فردا و پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی تصمیمات لازم در مورد مناطق کاشان و آران و بیدگل اتخاذ می‌شود.

@ahlekashanam


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *