پنج شنبه، پرحادثه خیزترین روز هفته در کاشان است

فرماندار ویژه کاشان گفت: گزارشات جامعی از محل های حادثه خیز و پراکنش تصادفات در سطح شهر کاشان توسط پلیس راهور و فوریت های پزشکی115 ارائه شده است که توسط کارشناسان تجزیه و تحلیل و راهکارهای کاهش خطر وقوع تصادف در این نقاط مصوب و اجرایی می شود.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، علی اکبر مرتضایی با بیان حساسیت تصادفات رانندگی و ایمنی ترافیک برای مردم و مسوولان اظهار داشت: علی رغم کاهش 40درصدی در تصادفات منجر به فوت طی ده ساله اخیر، نمودار تصادفات جرحی و خسارتی در معابر درون شهری کاشان سیر صعودی داشته است.

وی بیشترین سهم جانباختگان در تصادفات درون شهری را به ترتیب متعلق به عابرین و راکبان موتورسیلکت دانست و تصریح کرد: عدم توجه به جلو با 27درصد، عدم رعایت حق تقدم با 26درصد، تغییر مسیر ناگهانی 11درصد و دنده عقب با 8درصد بيشترين علّت تامه در تصادفات در شش ماهه سال جاری است.

ترافیک کاشان

رییس شورای ترافیک شهرستان کاشان اضافه کرد: 28 درصد تصادفات امسال در بازه زمانی حدفاصل 10صبح تا 14 رخ داده است و روزهای پنج شنبه با وقوع 26درصد تصادفات، پرحادثه خیز ترین روز هفته در کاشان است.

مرتضایی قهرودی بلوار قطب راوندی و محور امیرکبیر را با اختصاص 17درصد تصادفات از پرحادثه خیز ترین معابر کاشان برشمرد و تشریح کرد: اصلاح و مرمت خط کشی های طولی و عرضی معابر و آشکار سازی سرعت کا ه ها، اصلاحات هندسی معابر، پیگیری برای جداسازی خیابان های دوطرفه با علائم ترافیکی یا رفوژ میانی و همچنین مکان یابی محل نصب دوربین ها ی نظارتی از مهم ترین اولویت هایی است که در دست اقدام است.

وی به اهمیت و نقش آموزش و فرهنگ سازی در قشرهای جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان اشاره کرد و افزود: آموزش های ترافیکی در مدرسه و پلیس راهور چنانچه با رعایت هنجارها توسط خانواده ها همراه شود در تعمیق و نهادینه سازی فرهنگ ترافیک در جامعه بسیار اثرگذار تر خواهد بود.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *