نایب رئیس شورای شهر کاشان:

پروژه زیرگذر مدخل شهر قانونی و بودجه سالانه دارد

نایب رئیس شورای شهر کاشان گفت: اجرای پروژه زیرگذر مدخل شهر کاشان قانونی است، گفت:این پروژه مصوبه شورای ترافیک شهرستان را دارد و بودجه سالانه آن نیز توسط اعضای شورا مصوب و اعلام شده است

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، “حسینعلی وکیل” در صد و هفتمین نشست رسمی شورای شهر کاشان اظهار داشت: شورای ترافیک شهرستان در اسفند سال 96 احداث زیرگذر مدخل شهر را تصویب کرده و در شهریور سال 97 در صورتجلسه ای بر تسریع در اجرای آن تاکید می کند.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهرکاشان افزود: بر این اساس برای اجرای این پروژه مدخل شهر اعضای شورا در سال های 97 و 98 در قالب بودجه سالانه برای آن اعتبار در نظر گرفته اند و شهردار مجاز به انجام آن بوده است.

وی با بیان اینکه مطرح شدن قرارداد خاتم الانبیا برای زیرگذر مدخل شهر در شورا بر اساس ماده 19 است، تصریح کرد: تنها جایی که شورای شهر اعمال نظر قانونی می کند برای تصویب بودجه های سالانه طرح ها است و موارد پیمان و قراردادها از اختیارات شهرداری می باشد .

وکیل خاطرنشان کرد: تمام پروژه های شهر به همین روال است که دارای بودجه سالانه قانونی بوده و ممکن است چندین مجری یا پیمانکار داشته باشد و شورا تنها می تواند برای حسابرسی یا توضیح برای طرح ، گرفتن مشاور براساس طرح تفصیلی یا استفاده از مشاوره ذی صلاح بر حسب ضوابط قانونی اقدام کند.

زیرگذر مدخل شهر نیاز به مصوبه استان ندارد

همچنین نایب رئیس شورای شهر کاشان در ادامه اظهار داشت: برای اجرای زیرگذر مدخل شهر شورای عالی ترافیک استان اصفهان در یک نامه رسمی اعلام کرده که این پروژه نیاز به مصوبه استان ندارد.

وکیل اذعان داشت: قبلا طرح های ترافیکی در سطح استان ها نیازمند مصوبه شورای عالی ترافیک استان بود ولی از سال 93 آیین نامه ای ابلاغ شد که اختیارات و تصویب این طرح ها به عهده شورای ترافیک شهرستان ها باشد .

رئیس کمیسون فنی و عمرانی شورای شهر کاشان افزود: در این مدت صدها مصوبه در شورای ترافیک شهرستان تصویب شده و شهردار آن را اجرا کرده است و کسی هم اعتراضی نداشته چون این اختیارات بر اساس تصمیم و ابلاغیه دولت است.

وی تصریح کرد:به هر دلیل “حجت الله غلامی” معاون امور عمرانی استانداری اصفهان شخصا نامه ای نوشت که پروژه های ترافیک هر شهر باید در شورای عالی ترافیک استان مصوب شود و آن را خطاب به شهرداران تمام شهرهای استان ابلاغ کرد.

وکیل خاطرنشان کرد: “سعید ابریشمی راد” شهردار کاشان بلافاصله در نامه ای به معاون استاندار یادآور شد مصوبه پروژه زیرگذر مدخل شهر برای قبل از ابلاغیه شما است که ایشان گفتند با توجه به این موضوع این مصوبه وجاهت قانونی دارد و در نامه ای رسمی این موضوع را اعلام کردند.

وی افزود: نامه رسمی معاون استاندار اصفهان در تایید پروژه مدخل شهر در جلسه شورای تامین شهرستان خوانده شد چون نیروی انتظامی دلیل مخالفت خود را با این طرح نداشتن مصوبه شورای عالی ترافیک استان اعلام کرده بود.

این عضو شورای شهر کاشان اظهار داشت: با توجه به اعتراضاتی که اخیرا در رابطه با موضوع زیرگذر مدخل شهر بود جلسه نشست شورای ترافیک استان در محل فرمانداری کاشان تشکیل شد تا برای بررسی کم و کاستی ها یا اصلاحات لازم طرح نظر کارشناسی داده شود.

وکیل در پایان تاکید کرد: اجرای پروژه زیرگذر مدخل شهر کاشان کاملا قانونی است و روی این پروژه به اندازه کافی توضیح داده شده است و در بیان مخالفت ها روی کلمات بازی می شود و لازم است همگان در اجرای هرچه بهتر آن کمک کنند زیرا مزایا و منافع زیادی برای شهر خواهد داشت.


    (0) (0)

    خرداد 27, 1398

    ممنون از آقای وکیل که سیر تا پیاز پروژه را شکافتند امیدوارم به میمنت ۵۰ کیلومتر زیر گذر و رو گذر و وردی و خروجیهایی که ۲۰ سال قبل در اصفهان احداث شده و از آن بهره برداری میکنند اعضای شورای شهر با این ۱۸۰۰ متر همراهی کنند و دست از کارشکنی بردارند.

    (0) (0)

    خرداد 8, 1401

    به چه قیمتی به قیمتی که از یمشن پیمانکار بدبخت مثل من هرکدام دوسه میلیارد بخوان هیچ کس جوابگو نباشه باقیمت درست کردن پلکان طرقی خاتم وشهرداری از امسال من نوعی که نون نداریم بخوریم هرکدام دوسه میلیارد طلب داریم به چه قیمتی

    قدیری
    (0) (0)

    قدیری

    خرداد 8, 1401

    به قیمت درست کردن پلکان طرقی از ی مشت پیمانکاری که تمام زندگیشان گذاشتن تا پروژه درست بشه والان نون ندارن بخورن ولی مهندس خاتم وشهرداری پزشو بدن

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *