پرسش احوال شریف


او را می‌توان شاهد اتفاقات مهم این شهرستان در نیم قرن اخیر دانست؛ چرا که در قامت خبرنگار در اغلب رخدادهای مهم منطقه حاضر بود. دوربینی به دوش داشت و قلم و‌کاغذی در دست. هنوز عصر ارتباطات دیجیتال و اینترنتی به وسعت و دسترسی امروز نبود؛ مرتضی شریف و زنده یاد جواد بهروز، باید به سرعت فیلم و خبر را تهیه می‌کردند و ویدئو را به اتوبوس اصفهان می‌دادند تا به مرکز استان و‌ سپس مرکز صدا و سیما ببرند تا همان روز، خبر روی آنتن برود. اغلب هم اخبار با یک روز تأخیر پخش می‌شد.

مرتضی شریف‌ خبرنگار کاشانی

مرتضی شریف متولد ۱۳۳۱ است و پس از بازنشستگی از واحد مرکزی خبر، پایگاه خبری فجر کاشان را راه‌اندازی کرد و با انگیزه و انرژی، همچون گذشته در صحنه خبر حاضر می‌شد.

مرتضی فرزند نظام‌الدین، نوه محمد و نتیجه آیت‌الله ملاحبیب‌الله شریف است. او علاوه بر تهیه خبر، دفترچه هایی از یادداشت روزانه دارد که تاریخ معاصر کاشان را از بین سطور آن می‌توان خواند.

شریف ویژگی‌های خاص خود را در کار حرفه‌ایش داشت: به غایت آرام و خونسرد، اهل نصیحت و‌ موعظه، معتدل در رفتار و نگرش سیاسی و اجتماعی، پایبند به سبک خبر نویسی سنتی، دوری از چالش و‌ نقدهای گزنده و……

دوشنبه شب سیزدهم آذر ماه فرصتی دست داد تا اعضای بنیاد حامیان دانشگاه کاشان از این مرد شریف، عیادتی داشته باشند و با ذکر خاطرات حضور او در رخدادهای مهم کاشان و با تشکر از همه زحماتش برای شهر و دانشگاه و بنیاد حامیان دانشگاه، برای سلامتی‌اش دست به دعا بردارند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *