پرسشگری و آگاهی از اقدامات ادارات حق خبرنگار است

فرماندار کاشان گفت: پرسشگری و آگاهی از اقدامات ادارات حق خبرنگار است و ارتقاء سطح فرهنگ پاسخگویی از نیازهای امروز جامعه است.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، و به نقل از روابط عمومی فرمانداری کاشان، علی اکبر مرتضایی در نشست پاسداشت مقام خبرنگاراظهار داشت: آنچه که یک خبرنگاران از وقت، دانش و تجربه مایه می گذارد و گاها خطری که برای ایفای رسالت خود می پذیرد با آنچه از نظر مادی به دست می آورد قابل قیاس نیست.

وی افزود: کار خبرنگاران معنایی جز ایثار و از خود گذشتگی در راه آگاهی بخشی به جامعه ندارد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند” بدون خبرنگار لحظه‌ها ماندگار نمی‌شود، تصریح کرد: دانستن حق مردم است و باید پذیرفت که بخش عمده ای از نیاز جامعه برای اطلاع از رویدادها و همچنین انعکاس اقدامات دستگاه های اجرایی و عمومی توسط اصحاب رسانه به عنوان حافظه هوشیار جامعه ثبت و پوشش داده می شود.

وی با تاکید بر نگاه حمایتی و مثبت دولت تدبیر و امید از رسانه اظهار داشت: تخصصی بودن این حرفه امری است که باید بیش از پیش به آن اهمیت داد کسی که در این جایگاه قرار می گیرد علاوه بر دانش حداقلی و عمومی از حوزه های مختلف باید متخصص در حرفه خود باشد.

مرتضایی در زمینه اهمیت خبر و رسانه در عصر حاضر نیز گفت: شبکه رسانه در دنیای امروز از چنان قدرتی برخوردار است که می تواند با بیان حقایق و روشنگری از بروز بسیاری از بحران ها جلوگیری کند همانگونه که البته می تواند گاهی بحران آفرین باشد.

وی تداوم نشست های ماهانه با خبرنگاران را یادآور شد و تصریح کرد: همانگونه که در شورای اداری شهرستان تاکید شده است روابط عمومی دستگاه های اجرایی باید با اصحاب رسانه در تعامل کامل باشند.پرسشگری و آگاهی از اقدامات ادارات حق خبرنگار است و ارتقاء سطح فرهنگ پاسخگویی از نیازهای امروز جامعه است.

مرتضایی از صداقت و جلب اعتماد مردم به عنوان سرمایه اصلی این حرفه نام برد و افزود: خبرنگاران و به ‌طور کلی فعالان رسانه به عنوان بزرگترین ناظران و حافظان حقوق شهروندی می توانند انتقادات سازنده خود را همواره مطرح کنند ولی آنچه مهم است نبایست این امر به زمان و دوره هایی خاص محدود شود و شائبه انگیزه های خطی و جناحی به خود بگیرد.

شایان ذکر است ویژه برنامه بزرگداشت “مقام خبرنگار” با حضور فرماندار ویژه شهرستان کاشان، خبرنگاران، اهالی رسانه و مطبوعات و تنی چند از مسوولان در باغ پرندگان قمصر کاشان برگزار شد.

بخش عمده ای از این مراسم به بیان خواسته های و ارائه پیشنهادات اصحاب رسانه اختصاص یافت و علی اکبر مرتضایی، فرماندار ویژه شهرستان کاشان، میثم نمکی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سعید ابریشمی راد، شهردار کاشان از سخنرانان این آیین بودند ودر پایان از خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه در شهرستان کاشان تقدیر به عمل آمد.

 

 


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *