• شناسه خبر : 1939

پایان فعالیت هیئات مذهبی کاشان تا ساعت 23 اعلام شد

جانشین فرماندهی نیروی انتطامی کاشان گفت: پایان مراسم عزاداری در ایام محرم تا ساعت 23 تعیین شده و در صورت ادامه آن هیئات مذهبی موظف به قطع کردن بلندگوها هستند.

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، سرهنگ علی قربانی در گردهمایی مسوولان هیئات‌ مذهبی کاشان در مرکز هیات فاطمیه این شهر اظهار داشت: استفاده از ادوات موسیقی و طبل های بزرگ و  استفاده از علامت و علم کشی در هیئات مذهبی ممنوع بوده و در صورت مشاهده نسبت به جمع آوری آن اقدام خواهد شد.

وی افزود: بر اساس تصمیم شورای تامین شهرستان کاشان مجوز برای برپایی ایستگاه های صلواتی در خیابان های اصلی شهر به هیچ وجه داده نمی شود.

وی در ادامه تصریح کرد: مسائل شخصی نباید در هیئات مذهبی مطرح شود و کسی نباید پس از پایان مراسم عزاداری جلو مساجد و حسینیه ها توقف کند تا موجب آزار همسایگان شود.

وی با تاکید بر اینکه دستجات عزاداری در یک طرف خیابان حرکت کنند، گفت: استفاده از شتر و اسب در هیئات های عزاداری اکیدا ممنوع است.

ممنوعیت برهنه شدن برای سینه زنی در هیئات مذهبی، ممنوعیت ورود بانوان به بازار در روزهای تاسوعا و عاشورا و توجه به مسائل ایمنی محل برگزاری عزاداری ها و انتخاب پلیس یارها از دیگر عناوین مطرح شده در این گردهمایی توسط جانشین فرماندهی انتظامی کاشان بود.

قربانی در پایان خاطرنشان کرد: اگر با مشکل انتظامی در هیئات مذهبی مواجه شدید با توجه به اینکه سامانه 110 در استان اصفهان مستقر است تا زمانی که بخواهد مشکلی به ما اعلام بشود حدود نیم ساعتی طول می کشد بنابراین مسوولان هیئات می توانند برای ارتباط با نیروی انتظامی کاشان با شماره های مستقیم 21830110 و 21830104 تماس بگیرند.

همچنین فرماندار کاشان در این همایش اظهار داشت: باید در ایام عزداری محرم با رعایت وظایف خود به گونه ای عمل کنیم که ارادت و اخلاق حسینی را به نمایش بگذاریم.

علی اکبر مرتضایی خاطرنشان کرد: باید در سطح شهرستان نحوه عزاداری ها در راستای ابراز محبت و در شان امام حسین (ع) و  در مسیر درستی انجام شود.

فرمانده ناجیه بسیج سپاه کاشان نیز در گردهمایی هیئات مذهبی کاشان اظهار داشت: در زمان عزاداری ها باید سبک زندگی بهتر و آسیب های اجتماعی مانند طلاق و اعتیاد که در سطح شهرستان افزایش داشته توجه شود.

سرهنگ مرتضی عمومهدی افزود: در هیئات مذهبی تنها تاکید بر مداحی و گریه کردن با اصل تقید دینی مغایرت دارد و باید روی مسائل روز و واقعیت های جامعه با پرهیز از سیاسی بازی و جلوگیری از بروز انحرافات در هیئات صحبت شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان نیز در این همایش با تاکید بر حفط نظم و انضباط در ایام عزاداری محرم افزود: با توجه به توریستی بودن کاشان، هیئات مذهبی باید در نصب پرده ها و آذین بندی محل های عزاداری از اشعار و مطالب خوبی استفاده کنند.

حجت الاسلام سید عبدالصاحب حسینی با تاکید بر رعایت قوانین شورای تامین شهرستان گفت: نباید کاری کنیم که جوانان از میدان دور شوند بلکه با دعوت از آنها برای همکاری و مشارکت بیشتر در برگزاری هر چه بهتر عزاداری ها تلاش شود.

شهردار کاشان در این همایش هیئات مذهبی را یک پایگاه اجتماعی مهم دانست و افزود: مسوولیت شهرداری در ایام محرم سنگین تر شده و برای خدمت رسانی به عزاداران حسینی کمیته ای تشکیل داده است.

سعید ابریشمی راد خاطرنشان کرد: سازمان  آتش نشانی نامه زده که آمادگی دارد تا با اعزام کارشناسان خود به محل مساجد و حسینیه ها و تکایای مذهبی، نکات ایمنی را برای پیشگیری از هر حادثه اعلام کرده و آموزش های لازم را ارائه دهند.


    (1) (1)

    آگوست 31, 2019

    خاک بر سر این برنامه ریزی مزخرف..

    (0) (0)

    سپتامبر 10, 2019

    کدام نظارت . لطفا ظهر عاشورا به فین بزرگ کاشان مراجعه میکردید و به خوبی نگاه میکردید که نه تنها رعایت موازین اعلامی رعایت نشده است ، بلکه باعث صلب آسایش و ممانعت عبور و مرور مردم خود کاشان را نیز گرفته اند. گرفتن راه مردم با سر و صدا و فحش و .... دست بر مردم بلند میکنند و تعدی نیز کرده و مثل زورگویی ۱۰۰ سال پیش مردم را با ترس و ایجاد رعب و وحشت و مهمتر از همه تهدید میکنند. با شناختی که از معاونت محترم سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان کاشان و قدرت برخورد ایشان دارم استدعا دارم این موضوع پیگیری بیشتری شود تا باعث مشکلات اینگونه ای نگردد. مگر قرار بر فقط یکطرف خیابان جهت استفاده از هیئت نبوده . پس دلیل این مطلب در فین بزرگ و ایجاد درگیری در آنجا باعث مشکل برای مردم هم شده اند.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *