• شناسه خبر : 3670

هوای کاشان ناسالم است

کیفیت هوای کاشان با میانگین شاخص آلودگی 106 به رنگ نارنجی برای گروه‌های حساس ناسالم است.

 

هوای کاشان نارنجی

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم ،وضعیت کیفی هوای شهر کاشان در ایستگاه‌های مراقبت دائم برحسب شاخص کیفی هوا (AQI) در هجدهم آبان (امروز) برای گروه های حساس در شرایط ناسالم قرار گرفته است.

شاخص کیفی هوا (AQI) شهرستان کاشان بر اساس آمار پرتال اداره کل محیط زیست اصفهان در حالی از ۲۴ ساعته منتهی به ساعت ۷ امروز هجدهم آبان روی عدد 106 قرارد دارد که در 6 روز گذشته در این ماه دارای هوای سالم بوده است.

گروه های حساس شامل کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و ریوی و زنان باردار است. این اقشار جامعه همزمان با افزایش غلظت آلاینده ها بیش از سایر دیگران در معرض خطرات جبران ناپذیر هستند.

شایان ذکر است، شاخص کیفی هوا (A Q I )یا شاخص آلودگی هوا (P S I) معیاریست که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن- دی اکسیدگوگرد- ترکيبات نيتروژن دار- ازون و ذرات معلق (ذرات کوچکتر از ۱۰ ميكرو متر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرو متر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف می باشند را تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف مطابق با جدول فوق نمایش مي دهد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *