هشدار نارنجی هواشناسی، زمستان برمی‌گردد/ برف و باران در راه کاشان

▪️اداره هواشناسی کاشان با اعلام بازگشت زمستان، هشدار نارنجی(آماده باش) صادر کرد.

عباس ارغوانی رییس اداره هواشناسی از بازگشت زمستان و ورود سامانه سرد بارشی و بارش باران و برف، وزش باد شدید موقت، رُخداد مه و کولاک برف موقت در ارتفاعات برفگیر و کاهش دید و نوسانات دما(یخبندان) از اواخر روز روز شنبه تا اواخر روز سه شنبه در همه مناطق شهرستان کاشان خبر داد. 

ارغوانی گفت: با ورود یک سامانه سرد بارشی و ادامه دار(چند روزه) از اواخر روز شنبه ۵ اسفند تا سه شنبه ۸ اسفند شرایط بارش برف و باران سرتاسر شهرستان کاشان را پوشش می دهد.

وی تصریح کرد: این سامانه علاوه بر بارش‌های موثر ، دمای هوا را بصورت محسوس کاهش خواهد داد به نحوی که دمای منفی چندساعت را طی روز می‌توان انتظار داشت.

 ارغوانی تصریح کرد: فعالیت این سامانه بصورت بارش برف و باران و گاهی وزش باد به نسبت شدید، مه آلودگی و کاهش دید و احتمال کولاک برف موقت در مناطق مرتفع و گردنه‌های برفگیر است.

 رییس اداره هواشناسی کاشان گفت: به هموطنان و مسوولان توصیه شده است ضمن پرهیز از سفرهای غیرضروری، از توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو خودداری کنند و احتیاط لازم را هنگام عبور از گردنه‌ها به خرج دهند و تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند و دستگاه‌های اجرایی و امدادی از جمله راهداری نیز برای برفروبی در گردنه‌ها و جاده‌ها و نقاط سردسیر آماده باشند.

به گزارش اهل کاشانم، زمانی که هواشناسی هشدار نارنجی رنگ صادر می‌کند به معنای این است که در این نوع از هشدار پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی رنگ جهت آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *