• شناسه خبر : 3678

نگاه عدالت محورانه خواسته اصلی اهالی لتحر از اعضای شورای شهر کاشان

معتمدین منطقه لتحر کاشان با حضور در صد و بیست و چهارمین جلسه رسمی شورا به بیان مشکلات و دغدغه های خود خواستار نگاه عدالت محورانه در ارائه خدمات مدیریت شهری به این منطقه و عملی شدن مصوبات و وعده های داده شده به اهالی این محل شدند.

مشکلات منطقه لتحر کاشان

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر کاشان علی رسول زاده ،رئیس شورای شهر کاشان در این نشست با ابراز خوشنودی از حضور و همیاری معتمدین منطقه لتحر گفت: خواسته ها و مطالبات اهالی این منطقه برای ما حائز اهمیت است لذا باتوجه به نزدیکی به فصل بودجه در حد بضاعت و موقعیت شهرداری این مطالبات را وارد متن بودجه خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: باید پذیرفت با آنکه در مناطق لتحر و حسن آباد کارهایی شده است آنگونه که شایسته بوده به این مناطق رسیدگی نشده است لذا نیازمند زیر ساخت ها و طرح های مناسب فرهنگی ،ورزشی و نگاه توسعه ای است چراکه پیشرفت این مناطق میتواند تحولی عظیم را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به این نکته که مسائل اجرایی برعهده شهردار و شهرداری های مناطق است افزود:شورا تنها می تواند نقش هدایتگری را داشته باشد و همچنین خود شورا هم در اجرایی برخی طرح ها مانند خیابان 30 متری که به تعویق افتاده گلایه مند است.

رسول زاده تاکید کرد: شهرداری صادقانه و در کوتاه ترین زمان درصدد حل مسائل و مشکلات این ناحیه برآید و تمامی اعضای شورا نیز آماده هرگونه همکاری در حیطه وظایف خود هستند.

علیرضا مفرح، نائب رئیس شورای شهر کاشان،در این نشست بیان کرد: مردم منطقه لتحر مردمان ولایی و انقلابی هستند اما تاکنون کارها و اقدامات شایسته و کافی در این منطقه صورت نگرفته است.

مفرح افزود: لازم است مسئولین ذی ربط رسیدگی بیشتری به منطقه لتحر کنند و با پیگیری مباحث مطرح شده از سمت معتمدین موجب ارتقا منطقه در مسائل فرهنگی، شهرسازی و عمرانی شوند.

علی هاشمی طاهری، رئیس کمیسیون اقتصادی،برنامه و بودجه و امور حقوقی شورای شهر کاشان با بیان آنکه همواره در مسیر تحقق عدالت دشواری هایی بوده است گفت: اهالی منطقه لتحر مردمان ولایی هستند که همواره در همه صحنه های انقلاب حضور فعال داشته و پاسدار آرمان های آن بوده اند که متاسفانه در حق آنها کم لطفی شده است لذا توقع می رود با عنایت به اراده خداوند عدالت لازم در این منطقه اتفاق بیافتد.

وی تصریح کرد: کارهای نیمه تمامی در این منطقه وجود دارد که آزاد سازی زمین های مسجد مهدیه یکی از آنهاست و باید این مسائل را بنابر اهمیتشان در اولویت قرار داد همچنین شهردار منطقه باید متعهد باشد که به قول های داده شده در خصوص منطقه لتحر عمل کند.

سید مهدی ناظم رضوی، عضو شورای اسلامی شهر کاشان با تاکید بر این نکته که باید وعده های عملی داده شود، اظهار کرد: نباید تنها به صورت دستوری ایرادات را بازگو کرد بلکه لازم است دنبال راهکار های عملی بود.

وی در ادامه افزود: پیش از آنکه امید به تخصیص بودجه در فصل جدید داشته باشیم پیشنهاد می شود شهرداری بررسی کند و طی لایحه ای هربخشی که اعتبارش جذب نمی شود به شورا معرفی کند تا بودجه آن با منطقه لتحر جابه جا شود.

ناظم رضوی تصریح کرد: توجه به بدنه شهر و طراحی شهری نیازهای اساسی و واقعی این منطقه است و پیشنهاد می شود برای تحقق این امر مهم با همراهی معتمدین قسمتی به عنوان پایلوت انتخاب و روی آن کار شود تا اینگونه بتوان نیروهای انسانی و اهالی منطقه را جذب کرد.

مشکلات لتحر کاشان

مجید شمس ،عضو شورای شهر کاشان با تاکید به برحق بودن خواسته های اهالی منطقه بیان کرد: نقایصی وجود دارد که درحال برطرف شدن است برای مثال 10 هزار متر آسفالت معابر تا پایان 98 در نظر گرفته شده است که حدود 3 هزار متر آن عملیاتی شده است.

وی با بیان اینکه مسوولان باید در احقاق خواسته های مردم بکوشند، افزود: اهالی منطقه باید مشارکت قوی تری در آزادسازی ها و پرداخت عوارض شهری داشته باشند تا بتوان اقدامات بیشتری را در منطقه انجام داد این مهم نیازمند کمک معتمدین در ترغیب اهالی است.

حسینعلی وکیل، عضو شورای شهر کاشان ضمن تشکر از تلاش های برای این مناطق شده است بیان کرد: باید در اتمام برخی پروژه های این منطقه مثل خیابان زیارت که سالهاست درگیر مسائلی است که حل آن کار چندان دشواری نیست تسریع شود و در اولویت قرار بگیرد همچنین با کمک معتمدین تا آخرسال باید حداقل بخشی از مطالبات اجر شود.

وی تصریح کرد: زمین های در مسیر گسل موضوع مهم دیگریست که باید در اولویت قرار بگیرد برخی از صاحبان این زمین ها معوض گرفته اند اما با این وجود هنوز در زمین های در مسیر گسل رفت و آمد می کنند پرونده اینگونه زمین ها باید هرچه سریع تر استخراج شود و صاحبان آن مکلف شوند زمین ها را آزاد کرده و تحویل دهند.

علیرضا پور عسگری، عضو شورای شهر کاشان، با اشاره به اقدامات انجام شده در منطقه بیان کرد: خواسته های مطرح شده از سمت معتمدین خواسته های بجا و حداقلی است که باید پیگیری شود و مطالبات بنا به گفته خود معتمدین اولویت بندی شده و باتوجه به نزدیکی به فصل بودجه به شورا تسلیم شود .

وی با بیان آنکه به چهره فرهنگی و اجتماعی منطقه لتحر با همیاری و فرهنگسازی خود مردم نسبت به سال های گذشته بسیار اعتلا یافته و تغییر کرده است، تصریح کرد: تقسیم عادلانه امکانات در حوزه های فرهنگی ،عمرانی و اجتماعی از اهداف دوره جدید شورا بوده که این مهم در منطقه لتحر اندکی مغفول مانده که تحقق آن نیازمند توجه بیشتر مسئولان شهر به این منطقه است.

عفت پدرام فر، عضو شورای شهر کاشان، با تاکید به ظرفیت های فرهنگی منطقه لتحر بیان کرد: دانش آموزان و مدارس خوبی در این منطقه دایر است همچنین وجود بانوان فرهیخته و پیگیر در مسائل فرهنگی از دیگر محاسن این منطقه است که امید می رود که در حد توان به اعتلا و گسترش فرهنگ و پیشرفت این منطقه کمک کنیم.

محسن حیدری، مدیر منطقه سه شهرداری کاشان با اشاره به این نکته که برگزاری اینگونه جلسات با حضور معتمدین مناطق در شورا سبب سرعت بخشی به توسعه شهر می شود، گفت: تعهد 500 میلیونی برای آسفالت در این منطقه داده شده که عملا آنطور که شایسته است انجام نگرفته است اما امید است تا دهه فجر بتوانیم به این تعهد جامه عمل بپوشانیم.

وی تصریح کرذد: سه میلیارد 800 میلیون تومان بودجه آزاد سازی برای 6 هزار 200 متر از اراضی این منطقه در نظر گرفته شده که یکی از محورهای اصلی آن ناحیه گسل یا مهدیه است و طی رایزنی با بنیاد مسکن قرار بر آزادسازی زمین های تصرف شده شهرداری و ساخت فضای سبز و پارک در منطقه همچنین بحث ساخت خاته فرهنگ در منطقه درحال پیگیری و عملیاتی شدن است.

وی در ادامه افزود: چندین آزادسازی در مسیر مهدیه به چکبر در دستور کار قرار گرفته که امید است تا پایان امسال به نتیجه برسد.

حیدری یادآور شد: آسفالت بلوار قائم به سبب ممانعت یک آزادسازی انجام نگرفته بود که با همیاری معتمدین قرار است تا آخر این هفته به اتمام برسد همچنین فاز اول آزادسازی، زیر سازی و دیواره گذاری بلوار قائم با محوریت معتمدین تا حدود 40 روز آینده قابل اجرا و بهره برداری است و مابقی آن در بودجه سال آینده آمده است همچنین 130 میلیون بودجه جدول گذاری شهرک نقوی به بلوار قائم منتقل شده است
.
وی در خصوص خیابان زیارت بیان کرد: از 24 به 30 متر در کمیته کار مصوب شده و اجرای آن باید در کمیسیون تایید بشود طی بازدیدی که از محل شده در انتهای مسیری افتادگی وجود دارد که خطر ساز است و برای حل آن قرار شد دیوار موقتی در این محل بنا شود.

حیدری خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از بروز مشکل برای خانه های انتهای مسیر بدنه دست راست خیابان را ثابت نگه داشت و تخریب و آزادسازی را از بدنه دست چپ خیابان شروع کرد.

معتمدین منطقه لتحر با حضور در صد و بیست و چهارمین جلسه رسمی شورا به بیان مشکلات خود خواستار نگاه عدالت محورانه در توزیع و اختصاص بودجه و امکانات به منطقه، احداث خانه فرهنگ یا فرهنگسرا در منطقه مانند سایر نقاط شهر با توجه به بودجه مصوب برای آن، تکمیل خیابان زیارت لتحر پس از سه دهه ساماندهی رودخانه لتحرو اختصاص آسفالت برای بهسازی کوچه ها و خیابان ها شدند.

همچنین کمبود فضای سبز و پارک، نبود امکانات و وسایل ورزشی برای اهالی با توجه به وجود امکانات سخت افزاری و سالن های ورزشی، توجه ویژه به مدارس این منطقه و حل مشکلات پیش روی این نهادهای آموزشی، عملیاتی کردن طرح مسیر خیابان ۳۰ متری، اختصاص بودجه لازم برای آزادسازی خانه های پیش روی پروژه های شهرداری، حل مشکلات شغلی و بیمه ای کشاورزان و پیگیری مشکلات آنان بدلیل کاهش برداشت آب از چاه های کشاورزی، آزادسازی و تعیین تکلیف زمین های خیابان گسل (مهدیه) و توجه به مباحث زیباسازی و سیمای شهری از دیگر موارد بیان شده معتمدین منطقه لتحر در نشست رسمی شورای شهر کاشان بود.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *