نظارت بر 15 هزار واحد صنفی شهرستان در ایام کنترل کرونا

  به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم و به نقل از روابط عمومی دادستانی کاشان، از بیستم اسفندماه تا پانزدهم فروردین بازرسی و نظارت بر عملکرد 15 هزار واحد صنفی در کاشان و حومه به شکل بی وقفه در دستور کار اکیپها و گشتهای بازرس ستاد مقابله با بیماری کرونا شهرستان کاشان بوده است.

بر اساس این گزارش، به دلیل پراکندگی واحدهای صنفی و صنایع منطقه کاشان، نظارت این گشتها در دو نوبت صبح و عصر صورت گرفت و از مجموع واحدهای صنفی کاشان و حومه، 5 هزار واحد صنفی که عرضه کننده کالاهای اساسی و خوراکی بودند، برای فعالیت در بازه زمانی محدودیت فعالیت اصناف به دلیل شیوع کرونا، منعی برای فعالیت نداشتند.

همچنین از دوم فروردین و با نظارت ستاد مقابله با بیماری کرونا ۱۵ گشت به صورت مستمر بر اجرای مصوبات مقابله با کرونا در شهرستان نظارت دارند که شش تیم‌ گشت از اداره نظارت بر‌اماکن عمومی، چهار گشت از نیروی انتظامی مستقر در‌کلانتری های (یازده، دوازده، سیزده، چهارده) ، سه تیم ‌گشت انضباط شهری شهرداری ‌و‌ دو تیم گشت از ‌ناحیه مقاومت بسیج سپاه نظارت بر‌ فعالیت اصناف در ‌راستای مصوبات ستاد مقابله با کرونا را بر عهده داشته اند.

گفتنی است با تعطیلی موفقیت آمیز 95 درصدی صنوفی که محدودیت داشتند و اعمال قانون بر برخی واحدهای متخلف، این شهرستان در کنترل کرونا عملکردی موفق و فراتر از بسیاری استانهای کشور داشت.

با توجه به مصوبات ستاد مقابله با کرونا شهرستان کاشان این طرح از تاریخ دوم‌ فروردین اجرا شد و شهرستان کاشان یک هفته قبل از تصویب دستور العمل اجرایی(طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا) توسط وزارت کشور با اجرای مصوبات ستاد بیماری پیشتاز بوده و‌ لذا از تاریخ دوم ‌فروردین طرح نظارت بر تعطیلی اصناف غیر ضروری در دستور‌ کار قرار گرفته بود.

علی رغم اینکه پیش بینی می شد با شروع سال جدید میزان مبتلایان به بیماری افزایش یابد لیکن بر خلاف پیش بینی ها و به خاطر اجرای دقیق مصوبات از همان ابتدای سال شاهد کم شدن مبتلایان در‌کاشان هستیم‌که این مهم روز ‌گذشته طی مصاحبه رییس دانشگاه علوم‌پزشکی نیز اعلام شد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *