به بهانه تقدیر مسئولان کاشان از علیرضا رمضانی قهرمان کشتی ناشنوایان جهان

ناشنوایان را بعد از جشن استقبال فراموش نکنید

کبری اسماعیل بیگی*

علیرضا رمضانی که مدال قهرمانی مسابقات کشتی ناشنوایان جهان را به گردن آویخت مسئولان شهرداری کاشان و اداره ورزش و جوانان کاشان، جشن استقبالی را تدارک دیده و برگزار کردند و عکس یادگاری گرفتند و همه چیز تمام شد. 

مثل دو سال پیش که حسین کاظمی مدال مسابقات ۲۰۲۱ ترکیه را برایمان به ارمغان آورد و مثل امیرحسین رزاقی و سجاد ثابتی  و..

آنها فراموش کردند که حسین کاظمی و علیرضا رمضانی ناشنوا هستند و بخشی از جامعه که همراه آنهاست، برای شنیدن صدای مسوولان، نیازمند مترجم هستند.

آقای سلامیان‌زاده (رئیس اداره ورزش و جوانان) و آقای حیدریان ( عضو شورای شهر کاشان) در مقابل دوربین حرف از سختی کار قهرمان زدند اما فراموش کردند که ناشنوایی قهرمان، یکی از همین سختی‌هاست که حتی در این جشن نادیده گرفته شده است، یک بار فیلم استقبال را مرور کنید چشمان حیرت زده علیرضا و خانواده‌اش که ناشنوا هستند و هیچ صدایی را نمی شنوند را می‌توانید ببینید. 

آقایان مسئول کافی بود پیش از  برگزاری مراسم با کانون ناشنوایان کاشان هماهنگ کرده و با حضور یک مترجم مصاحبه می کردید تا جامعه ناشنوایان کاشان نیز در شیرینی این شادی شریک شوند.

نکته دوم آنکه در این مسابقات، حسین کاظمی هم همراه علیرضا رمضانی بود که هم در مسابقات و هم در این جشن حق او نادیده گرفته شد فراموش نکنیم که حسین کاظمی سال ۲۰۲۱  مدال این مسابقات را برای ما به ارمغان آورده بود.

نکته سوم اینکه علیرضا رمضانی متعلق به هیئت ورزشی ناشنوایان و یک باشگاه  و کانون ناشنوایان کاشان است که طی همه سال‌های گذشته حامی او بودند و بعد از این نیز خواهند بود و انصاف بود که این  چند  مجموعه را نیز به این جشن دعوت می‌کردید.

نکته آخر آنکه مسئولان کاشان  بعد از این قهرمانی توجه داشته باشید که ناشنوایان را بعد از این عکس و فیلم ها،  فراموش نکنید.، نیازهای آنها را بشناسید و برای رفع آن اقدام نمایید .

*مدیرعامل کانون ناشنوایان و نایب رییس هیات ورزشی ناشنوایان کاشان و آران و بیدگل


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *