• شناسه خبر : 12998

نارضایتی شهروندان از ارائه خدمات نامطلوب سامانه ۱۱۸ مخابرات کاشان

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، سامانه 118 مخابرات یکی از سامانه های پرکاربرد است که عموم مردم برای کسب اطلاع از شماره ثابت پس از ارائه مشخصات مشترک مورد نظر خود به اپراتور شماره مد نظر خود را دریافت می کنند و این موضوع برای شهروندان از اهمیت بسیار زیادی برخودار است.

متأسفانه در روزهای گذشته این سامانه با تغییراتی که در آن ایجاد شده است موجب نارضایتی شهروندان کاشانی شده به نحوی که مشکلات متعددی را برای سامانه 118 مخابرات عنوان می کنند و همین موضوع موجب نارضایتی شهروندان از کاربردی‌ترین سامانه مخابرات شده است.

این تغییرات در حالی اتفاق افتاد که هیچ اطلاع رسانی قبلی در این زمینه از سوی اداره مخابرات شهرستان کاشان صورت نپذیرفت و هنوز علت این تغییر رویه پاسخگویی برای عموم شهروندان کاشانی بی پاسخ مانده است و همین موضوع و عدم پاسخگویی شفاف مسئولان نارضایتی ایجاد کرده است.

محمد یکی از شهروندان کاشانی ضمن انتقاد از رویه پاسخگویی سامانه 118 مخابرات اظهار داشت: پیش از این تغییرات زمان انتظار برای پاسخگویی بسیار پایین و در حد حداکثر پنج ثانیه بود و همواره به هر شماره‌ای که نیاز داشتیم با ارائه مشخصات مشترک مورد نیاز اپراتور شماره مد نظر را ارائه می کرد.

وی با بیان اینکه در شرایط حاضر مدت زمان انتظار برای پاسخگویی اپراتور گاها به دو دقیقه می رسد، افزود: این موضوع بدین معنی است که باید برای ارتباط با اپراتور گاها تا دو دقیقه پشت خط منتظر بود و این موضوع خارج از عرف و نامتعارف است که برای اطلاع از یک شماره تلفن چندین دقیقه معطل شد.

این شهروند کاشان با بیان اینکه این موضوع به این مرحله محدود نمی شود، ابراز داشت: پس از اتصال به اپراتور اکثر مواقع شماره ای که مد نظر ما است در سیستم اطلاعاتی سامانه 118 وجود ندارد در حالی که این موضوع در گذشته بسیار کم و نادر بود که سامانه 118 مخابرات شماره مشترکی را نداشته باشد.

علی یکی از دارندگان واحدهای صنفی در شهرستان کاشان است؛ وی در گفتگو با پایگاه خبری اهل کاشانم، با بیان اینکه تا پیش از اعمال تغییرات در سامانه 118 مخابرات شماره ثابت مغازه با ارائه مشخصات قابل دریافت بود، اظهار داشت: با اعمال تغییرات شماره ثابت مغازه از سامانه 118 حذف شده است.

وی با بیان اینکه با بررسی‌های صورت گرفته متوجه شدم برای قرار گرفتن شماره ثابت در سامانه 118 مخابرات باید سالانه حق اشتراک پرداخت کنم، افزود: این موضوع برای من بسیار ناراحت کننده است چراکه از هر طریقی که بتوانند می خواهند از مردم پول بگیرند.

این دارنده واحد صنفی با بیان اینکه موضوع حذف شماره واحد صنفی خود از سامانه 118 مخابرات را بر اساس اعلام چند مشتری خود متوجه شدم، ابراز داشت: دلیل این اقدام مخابرات شهرستان کاشان برای من و بسیاری دیگر از شهروندان کاشان مبهم و بی‌پاسخ مانده است و امیدواریم به این وضعیت سر و سامان ببخشند.

زهرا دیگر شهروند کاشانی در گفتگو با پایگاه خبری اهل کاشانم با بیان اینکه بر اساس شنیده ها تماس با سامانه 118 مخابرات از این پس رایگان نیست، اظهار داشت: در صورت صحیح بودن این موضوع با این شیوه پاسخگویی و معطل کردن شهروندان در ارائه شماره مد نظر آنان هزینه های زیادی به مردم تحمیل و سود قابل توجهی عاید مخابرات می شود.

وی با بیان اینکه این موضوع لازم است از سوی مسئولان ساماندهی و تعیین تکلیف شود، افزود: مسئولان باید در راستای خدمات به شهروندان اقدامات لازم به منظور تسهیل در خدمات را تقویت کنند نه آنکه با اجرای چنین طرح هایی بیش از پیش به زحمت بیفتند و قید دریافت خدمات را بزنند.

این شهروند کاشانی با بیان اینکه شنیده شده سامانه 118 مخابرات شهرستان کاشان به صورت متمرکز استانی شده است، ابراز داشت: این کار به نظر من کار غلطی است چراکه یک اپراتور در استان اصفهان چگونه می تواند شماره صحیح از مشترک مورد نظر ما در یکی از نقاط کاشان ارائه دهد؟

وی با بیان اینکه این موضوع مصداق بی تدبیری مسئولان است، گفت: لازم است مسئولان در این زمینه علاوه بر تدبیر ویژه در راستای رفع مشکلات پاسخگوی مطالبات به حق مردم باشند و با رفع اقدامات عاجل در راستای رفع مشکلات شهروندان در این زمینه گام برداشته باشند.

علی هاشمی طاهری نیز در این رابطه در گفتگو با پایگاه خبری اهل کاشانم با بیان اینکه بنده و دیگران با سامانه 118 مخابرات تماس گرفتیم و از مشکلات آن مطلع هستیم، اظهار داشت: اگر یک مسئول عُرضِه ارائه خدمات ندارند، چگونه انتظار دارند از حق مصلم خود در دریافت خدمات بگذریم؟

وی چرا باید وضعیت ارائه خدمت در سامانه 118 مخابرات در این شرایط قرار گرفته باشد؟، افزود: این موضوع باید به کدام یک از مسئولان منتقل شود؛ بروز چنین مشکلاتی نشان از بی لیاقتی یک مسئولان در هر رده منطقه یا استانی است و مردم از این وضعیت ناراضی هستند.

رئیس شورای شهر کاشان با بیان اینکه اپراتورها به آدرس ها ناآشنا هستند، ابراز داشت: با ارائه آدرس به اپراتور سامانه 118 مخابرات اپراتور اعلام بی اطلاعی از آدرس مذکور می کند و این جای تعجب است و مدیران کل استان اصفهان لازم است برای ساماندهی وضعیت موجود به مدیران شهرستان کاشان تفویض اختیار کنند.


وی با بیان اینکه سامانه 118 مخابرات در شهرستان کاشان به صورت متمرکز استانی شده است، گفت: منطقه کاشان و آران و بیدگل بیش از 500هزار جمعیت دارد و مردم بعد از چند دقیقه معطلی پاسخ دریافت نمی کنند و اپراتور نیز به جای پاسخگویی تلفن را قطع می کند و این موضوع جای خجالت دارد.

هاشمی طاهری با بیان اینکه لازم است مسئولان استانی در این زمینه اقدامات عاجل در راستای رفع مشکلات داشته باشند، تصریح کرد: یک موضوع بسیار ساده در شهرستان کاشان به یک چالش تبدیل شده است و متأسفانه اپراتورها نیز در ارائه خدمات به شهروندان اطلاعات کافی ندارند.

لازم به ذکر است پیگیری‌های متعد خبرنگار پایگاه خبری اهل کاشانم در این زمینه از سوی رئیس مخابرات شهرستان کاشان راه به جایی نداشت و وی حاضر به پاسخگویی نشد.

 


    محسن زراع
    (0) (0)

    محسن زراع

    سپتامبر 21, 2021

    واقعا هم از عملکرد ۱۱۸ ناراضی هستیم واقعا.

    (0) (0)

    سپتامبر 21, 2021

    دقیقاوالابه خداصدبارزنگ میزنم همش انتظاره حالا هم که جواب میدن میگه شماره ای ثبت نشده است خوب یعنی چی مگه میشه شماره مطب هایاآزمایشگاه هاوبیمارستان هاثبت نشده باشه

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *