• شناسه خبر : 12288

مردم مراقب خودشان باشند بیمارستان تکمیل است

مسئولان سری به بیمارستان بهشتی بزنند و اوضاع مردم را ببیند

مائده نجفی زاده در گفت و گو با پایگاه خبری اهل کاشانم با اشاره به اینکه وضعیت کاشان به شدت نگران کننده و در آستانه یک فاجعه انسانی قرار داریم، اظهار داشت: متاسفانه به دلیل افزایش بی‌سابقه بستری بیماران کرونایی بیمارستان شهید بهشتی تکمیل و در صورت ادامه روند کنونی به ناچار مجبور به استفاده از بیمارستان صحرایی خواهیم بود.


وی با بیان اینکه حضور در دورهمی، مهمانی و تجمعات عزا، شادی و همچنین مراسم های مذهبی بیشترین علت ابتلا در بین بیماران کرونایی است، ابراز داشت: متاسفانه بیشترین درگیری بیماران کرونایی در حال حاضر در بین میانسالان است که به تبع آن افراد فوتی در میانسالان بیش از سنین دیگر است.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی کاشان ضمن انتقاد از برخی مدیران و مسئولین به جهت عدم اعمال محدودیت برای کنترل شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: از مسئولین دعوت میکنیم که سری به بیمارستان شهید بهشتی بزنند و اوضاع مردم را از نزدیک تماشا کنند بلکه تصمیمی فوری برای این اوضاع بگیرند.

وی تاکید کرد: منطقه کاشان در یک شرایط بحرانی وحشتناک قرار دارد و با این موجود متاسفانه هیچ عکس‌العمل جدی از طرف مسئولین دیده نمی‌شود که برای کادر بهداشتی و درمانی جای سوال دارد که علت اصلی این حجم از بی‌تفاوتی چیست؟

نجفی زاده با اشاره به اینکه به مردم توصیه می کنیم خودشان به فکر خودشان باشند و از حضور در تجمعات و مکان‌های پرخطر خودداری کنند، خاطرنشان کرد: عادی انگاری‌ها و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی ممکن است پیامدهای ناگواری را برای خانواده ها داشته باشد.

وی ضمن اشاره به لزوم‌ واکسیناسیون همه گیر‌ همشهریان و هموطنان گفت: البته ذکر این نکته هم ضروری است افرادی که به طور کامل هم واکسینه شده اند باید ضمن استفاده از ماسک و عدم حضور در تجمعات، فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

متخصص عفونی و استاد دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه واکسیناسیون از ابتلای فرد به نوع شدید و مرگ و میر جلوگیری می‌کند، افزود: مقاومت و توان کادر درمان منطقه کاشان در مقابل حجم بسیار زیاد و وحشتناک مبتلایان و بیماران کرونایی بستری شده در حال شکستن است و اگر اقدام جدی برای کنترل شرایط کنونی از طرف مردم و مسئولین نشود، شاهد شرایط غیرقابل تصوری از یک بحران جدی خواهیم بود.

وی با اشاره به نامه ۴۰۰ نفر از اعضای کادر بهداشتی و درمانی منطقه کاشان به مردم و مسئولین درباره شرایط وحشتناک کرونایی کنونی منطقه کاشان گفت: کادر درمان تنها و بدون کمترین پشتوانه‌ای در میدان مبارزه با کرونا در حال نبرد با این ویروس منحوس هستند و تا آخرین نفس هم از این نبرد نابرابر کوتاهی نمی‌کنند ولی با ادامه این شرایط مدافعان سلامت هم ممکن است توان خود را از دست بدهند.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *