• شناسه خبر : 4753

مرکز معاینه فنی برای ماشین های سنگین در کاشان وجود ندارد

رئیس پلیس راهور شهرستان کاشان گفت: مشکل آلودگی هوای کاشان توسط وسایل نقلیه سنگین تنها با احداث کمربندی حل نمی شود یکی از بزرگترین مشکلات در این خصوص نبود مرکز معاینه فنی برای وسایل نقلیه سنگین درشهر است

به گزارش پایگاه خبری اهل کاشانم، سرهنگ علیرضا رحیمی در نشست شورای شهر کاشان با موضوع آلودگی هوا افزود: علی رغم مکاتبات صورت گرفته تاکنون ایجاد مرکز معاینه فنی ماشین های سنگین در این شهرستان محقق نشده است از آنجا که این هوای آلوده بر تنفس همه ما تاثیر می گذارد لازم است توجه ویژه تری به این مقوله شود.

وی تصریح کرد: اعمال قانون و جریمه راهکار اساسی برای جلوگیری از تردد خودروهای سنگین بدون معاینه فنی نیست بلکه باید زمینه و بستر معاینه فنی در کاشان ایجاد شود زیرا رانندگان برای دریافت مدرک معاینه فنی مجبورند هر سه ماه مسافت زیادی را تا قم یا اصفهان طی کنند و همین موضوع ممکن است آسیب ها و خطراتی را برای رانندگان ماشین های سنگین در پی داشته باشد.

رحیمی  با بیان اینکه مانیتورینگ و پایش تصویری در بحث معاینه فنی از اهمیت بالایی برخورداراست، گفت: در شهرستان بزرگی چون کاشان لازم است نیروی انتظامی به این سیستم متصل شود طبق ماده 3 قانون تخلفات تجهیز نیروی انتظامی بر عهده شهرداری هاست لذا خواهشمند است این مهم در بودجه جدید پیش بینی شود.

رئیس پلیس راهور شهرستان کاشان  خاطرنشان کرد:مردم باید اطلاعات کافی در خصوص پیشگیری از آلودگی هوا و قوانین برابر تخلفات داشته باشند چراکه این شفاف سازی سبب همیاری همه شهروندان برای جلوگیری از آلودگی هوای شهر می شود.

همچنین سعید ابریشمی راد شهردار کاشان در این نشست اظهار کرد: شهرداری و سازمان موتوری حدود یک سال و نیم پیش برای راه اندازی مرکز معاینه فنی ماشین های سنگین اعلام آمادگی کرده و این موضوع در شورای ترافیک شهرستان نیز مطرح شد.

وی افزود: شورای ترافیک برای حمایت از بخش خصوصی مجوز راه اندازی این مرکز را یک فرجه شش ماهه به تعاونی کامیون داران واگذار شد و هم اکنون پس از به پایان رسیدن آن فرجه شهرداری مجدد برای انجام این مهم اعلام آمادگی کرده است.

شهردار کاشان خاطر نشان کرد: در این شهر بیش از ده هزار پلاک موتور با سوخت فسیلی وجود دارد که از جمله مهم ترین عوامل آلودگی هوا محسوب می شوند بنابراین باید برای جایگزینی این نوع موتورها با موتورهای برقی چاره اندیشی کرد.


دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *